Hallo,
Wij hebben in juni 2011 zonnepanelen laten plaatsen. Onze woning was in 2011 nog geen 5 jaar.
Wij hebben 26 panelen laten plaatsen, volgens de voorgeschreven normen qua ligging, hoek, ...
De firma die onze zonnepanelen heeft geplaatst heeft ons gezegd dat wij twee jaar na elkaar een belastingaftrek kunnen doen.
Dit staat ook op hun contract dat ze opgemaakt hebben. Een aftrek in het jaar 2012 van 3600,00€ en een aftrek in het jaar 2013 van 3680,00€.
Nu blijkt wanneer ik mijn belasting dit jaar ingegeven heb dat ik GEEN recht meer heb op belastingaftrek van mijn zonnepanelen.
Ik heb contact opgenomen met de firma die de panelen heeft geplaatst, daar krijg ik het eenvoudige antwoord dat de overheid beslist heeft dit belastingvoordeel af te schaffen.
MAAR: wij hebben onze panelen laten plaatsen en betaald voor 28 november 2011.
Ik heb een paar opzoekingen gedaan, en vind altijd terug dat je woning ouder moet zijn dan 5 jaar voor een belastingvoordeel naar meerdere jaren te kunnen overdragen. Hier heeft deze firma NOOIT van gesproken.
Dus als ik het goed begrijp heeft de firma die mijn zonnepanelen heeft geplaatst mij vanaf dag 1 voorgelogen dat ik twee jaar na elkaar een belastingvoordeel had! KLOPT DIT?
Voor ons is dit een verschil van 3680,00€ dat we nu kwijt zijn, hadden we dit geweten hadden we deze panelen niet laten plaatsen, want de terugverdientijd enz… verandert hierdoor ook.
Kan iemand mij hiermee helpen? Klopt dit allemaal ivm woning van 5 jaar, belastingvoordeel in 2011, het contract waar in staat dat ik twee jaar belastingvoordeel heb, …
Alvast bedankt,
Björn