Plagiaat logo ?

franky
Topic Starter

Plagiaat logo ?

#1 , 20 feb 2011 21:01

Hallo iedereen,

Ik ben de auteur van volgend logo : http://www.youtube.com/watch?v=lKBeF3tGkf8

Afbeelding

Zou dit logo juridisch als plagiaat van bv BMW, Alfa Romeo of Skoda kunnen beschouwd worden ?
Zou één van deze merken zich kunnen beroepen hun logo in het mijne herkennen ?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD

#2 , 20 feb 2011 21:06

Ik zie maar twee overeenkomsten, ze zijn allemaal rond en er staat tekst bovenin het logo.
Dat lijkt me toch wel te weinig om als plagiaat te beschouwen.
Als dat plagiaat is dan is ieder boek dat begint met "er was eens..." en eindigt met een punt ook plagiaat.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

bartvdv

#3 , 20 feb 2011 21:07

Neen, daar hoef je je geen zorgen om te maken. De verschillen zijn groot genoeg en er is in ieder geval geen verwarring mogelijk.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 feb 2011 23:29

Hoe zat het nu weer met de definitie van een Bit en een Byte en nog zo iets in de informatica waar Microsoft alle patenten heeft opgenomen?
Kan men in de USA niet het idee van en rond Logo patenteren ... ik dacht het wel :evil:

bartvdv

#5 , 21 feb 2011 09:20

In Duitsland is een bedrijf erin geslaagd om een kleur te laten vastleggen. In de VSA is een bedrijf erin geslaagd om een geur en een geluid te laten registreren. Een groot chemiebedrijf pattenteert bepaalde genetisch gemanipuleerde gewassen waar de boeren rechten moeten over betalen. Sommige rozen zijn gepattenteerd zodat je daar zelfs geen stekken mag van nemen.

EvilFreD

#6 , 21 feb 2011 09:33

Plantenrassen vallen onder het kweekrecht.
Genen vallen onder het octrooirecht.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”