Gegevens van derden verspreiden

ThijsL
Topic Starter

Gegevens van derden verspreiden

#1 , 01 apr 2011 19:44

Ik ben momenteel bezig aan een webproject en ik zou graag de studentenkoten van Leuven indexeren met hun al hun relevante informatie (prijs, grootte, naam kotbaas, contactgegevens kotbaas, etc.). Ik zou het ook mogelijk maken dat gasten hun kot kunnen 'linken' naar het respectievelijk kot, en eventuele opmerkingen over geven.

Hoe legaal is dit allemaal en tot in welke mate mag ik deze gegevens van derden vrijgeven?

Normaal is't plan dat de verhuurders zelf hun koten/woonsten toevoegen, maar om te beschikken over een kleine startdatabase zou ik eerst zelf enkele koten toevoegen, deze gegevens zou ik vinden op andere websites.

Groetjes.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 apr 2011 20:18

Je zal die databank met persoonsgegevens moeten aangeven bij de privacycommissie. Je zal hoogstwaarschijnlijk ook de toestemming moeten hebben van de kotbaas om zijn gegevens te laten opnemen in jouw databank.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 apr 2011 22:33

euh kotweb is een vzw die dat al doet hoor

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”