Ik heb een huis gekocht waar aan de vorige eigenaar een bouwvergunning is verleend voor een verbouwing. De werken waren nog niet aangevat.
Ik heb bij de gemeente geïnformeerd en zij hebben mij verzekerd dat de bouwvergunning een zakelijk recht is, en dus op de nieuwe eigenaar kan worden overgedragen. Ik ben wel verplicht om de gemeente op de hoogte te brengen van de aanvang van de werken, en een architect aan te stellen voor de opvolging van de werken.
De vorige architect heeft aan de gemeente een brief geschreven waarin hij melding maakt van het einde van het contract tussen hem en de vorige eigenaar, en schrijft dat de rechtverkrijgenden (ik dus) verplicht zijn een nieuwe bouwvergunning aan te vragen.
Ik heb dan deze architect een mail gestuurd en hem gewezen op de overdraagbaarheid van de bouwvergunning.
Daarop heeft hij mij per kerende laten weten dat zijn bouwplannen niet mogen gebruikt worden voor de uitvoering van de goedgekeurde bouwvergunning, en beroept zich op zijn auteursrecht.
De architect werd door de vorige eigenaar volledig betaald voor de geleverde prestaties, inclusief het overeengekomen percentage voor prestatiederving.
Wat kan ik doen?