software controle

energy
Topic Starter

software controle

#1 , 23 feb 2009 17:17

Beste

ik heb enkele maanden geleden een onverwachtse software controle gehad bij ons op kantoor.
Met een bevelschrift stond er een deurwaarder, politieagenten en advocaat voor de deur.

Nu hebben ze een paar zeer oude programma's gevonden die nooit gelicenseerd zijn geweest en wilden ze onmiddellijk een minnelijke schikking treffen onder grote druk.
Nu hadden wij onze advocaat verwittigd maar die kon er die dag niet meer op tijd bij zijn. Dus vertrokken de mannen met de mededeling dat ze spoedig contact zouden opnemen voor de boete te regelen.

Achteraf zagen we dat het adres op de dagvaardiging deze van de buren was.
En ze eigenlijk geen bevelschrift voor ons kantoor bijhadden.

Nu is mijn vraag is dit dan een procedure fout en na maanden hebben we hier nog altijd niets van gehoord is dit normaal?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 feb 2009 17:55

hmmmm de kans is groot dat ze zelf hun foute inval hebben ontdekt...

Ik denk dat het raadzaam is om even uw advokaat te raadplegen ivm schadevergoedingen wegens "onrechtmatige inval" ... Zorg dan wel dat u het juiste adres gebruikt.

Vandebos

#3 , 23 feb 2009 22:21

Bij oude programma's loont het ook altijd de moeite om:

- na te checken of deze software ondertussen niet is vrijgegeven door de ontwikkelaars; (behoort maw tot het publieke domein.)

- na te kijken of het bedrijf dat de soft ontwikkeld heeft, nog bestaat. Als deze niet meer bestaat en de soft is niet overgenomen door een derde probeert men regelmatig sommen te innen die dan blijven "hangen" op de rekeningen van deze vzw. ( net zoals de auteursrechten die Sabam int voor het draaien van muziek waar geen auteursrechten op gelden...)

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”