registratie domeinnaam met meerdere eigenaars?

jorrelemargi
Topic Starter

registratie domeinnaam met meerdere eigenaars?

#1 , 06 jan 2009 13:57

Dag iedereen,

ik heb een vrij specifieke vraag met betrekking tot het registreren van een nieuwe domeinnaam...

Samen met een partner ben ik aan het werk aan een nieuwe online dienst die (daar gaan we vanuit) mogelijk veel potentieel in zich heeft.

We willen hiervoor een nieuwe domeinnaam registreren, maar dit is slechts mogelijk op naam van één persoon. We hebben momenteel geen vennootschap maar werken samen als zelfstandige personen (eenmanszaken).

Om problemen in de toekomst te vermijden willen we deze domeinnaam dan ook zo neutraal mogelijk registreren, liefst op beide namen.

Hoe lossen we dit op om in de toekomst te vermijden dat de naam slechts behoort tot één persoon en hierin autonoom kan handelen?

Alvast bedankt voor jullie advies en tips !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 jan 2009 21:07

Ik zou een overeenkomst in tweevoud (laten) opmaken waarin je duidelijk stelt dat de domeinnaam "beheerd" zal worden door één van jullie beiden (wiens naam opgenomen wordt in de DNS.BE-database), maar dat de eigendoms/licentierechten aan jullie beiden toebehoren.

Mochten er dan in de toekomst problemen rijzen, dan kan je daarop terugvallen.

Andere praktische mogelijkheid zie ik niet meteen.

jorrelemargi
Topic Starter

#3 , 06 jan 2009 22:54

Thanks Bart.

En is er dan geen conflict tussen de zogenaamde rechten die uit de DNS.BE-registratie kunnen onttrokken worden als eigenaar en de zaken die je opschrijft in de onderlinge overeenkomst?

Met andere woorden, weegt de DNS.BE-registratie niet zwaarder door dan een zelfgeschreven overeenkomst?

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”