Foto van site gebruiken voor eigen bedrijf...

Floppy
Topic Starter

Foto van site gebruiken voor eigen bedrijf...

#1 , 13 okt 2010 18:26

Ik ben een eigen bedrijfje aan het opstarten, en ik heb gezocht op het internet naar geschikte afbeeldingen, om mijn activiteiten te illustreren. Met name aan de hand van een foto van een kat.
Nu heb ik er eentje gevonden, op een site van kattenvoeding... Mag ik deze gebruiken in mijn logo of op mijn website of ben ik strafbaar?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 okt 2010 10:56

U zal toestemming moeten vragen aan de eigenaar van de auteursrechten van de foto. Ik schat de kans zeer klein dat U deze toestemming zal krijgen voor commercieel gebruik.

Sirius legal
Contacteer: Website

#3 , 14 okt 2010 21:00

Je hebt de voorafgaande toestemming van de auteur of van zijn beheersvereniging (mogelijk SACD of Sabam als het een Belg is) nodig TENZIJ de auteur op zijn website al heeft aangegeven dat hij bepaalde vormen van gebruik sowieso toestaat.

De auteur is overigens vrij om in ruil voor zijn toestemming een vergoeding te vragen en andere voorwaarden te stellen. Als je het niet eens bent met zijn voorwaarden, mag je de foto niet gebruiken.

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”