Database met voornamen

langezwieper
Topic Starter

Database met voornamen

#1 , 29 mei 2011 20:43

Ik ben momenteel bezig met een website waarin een onderdeel zit met voornamen die doorzoekbaar zijn en waar ik nog meer informatie aan wil hangen. Een onderdeel van deze informatie is de betekenis van een naam. Er zijn letterlijk tientallen websites die eenzelfde betekenis voor een naam hebben (bijvoorbeeld http://www.google.com/search?q=%22de+wi ... chermer%22&" onclick="window.open(this.href);return false;). Ik vermoed dat ik niet zomaar betekenissen letterlijk mag overnemen van andere websites ivm auteurs-/databaserecht. In hoeverre mag ik deze betekenissen compleet herschrijven en gebruiken op mijn website? Blijft het databaserecht bestaan en doe ik op dat moment dus iets illegaals, of is herschrijven genoeg om in ieder geval niet aangeklaagd te kunnen worden?

Ikzelf vermoed dat er na het herschrijven geen problemen meer zullen zijn omdat het "feiten" betreft of in ieder geval informatie die overal te vinden is.

Zou iemand hier wat meer uitleg over kunnen geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
langezwieper
Topic Starter

#2 , 09 jun 2011 21:52

Niemand een idee, of een andere plek waar deze vraag misschien beter zou passen?

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”