Doorverkopen van producten met geregistreerde merknaam

Canarias
Topic Starter
Contacteer: Website

Doorverkopen van producten met geregistreerde merknaam

#1 , 27 jul 2011 23:37

Ik heb reeds 12 jaar een webwinkel met tal van hobby en geschenkartikelen
In 2004 heb ik bij een groothandel geurkaarsen aangekocht met de naam "Ocean Breeze"
Vorige maand in juni 2011 heeft iemand het laatste stuk in aanbieding gekocht
Deze persoon was van Duitsland
Nu enkele weken later ontvang ik via e-mail een dossier van 48 blz dat ik de naam "Ocean Breeze" ten onrechte heb gebruikt.
Deze naam is geregistreerd door een nederlandse firma in 2002
De registratie voorziet ook dat dat product niet mag verkocht worden in de Benelux, duitsland, frankrijk en italie
Het schrijven komt van een raadsman in Duitsland, deze vraagt mij een bedrag te betalen als vergoeding van 1356 euro voor 01/08/2011
Doe ik dat niet dan volhgen er gerechtelijke stappen en zal de zaak voorkomen in Duitsland, met gevolg dat de kosten tot 50000 euro kunnen oplopen
Het kaarsje is verkocht voor 3 euro
Ik ben ten rade gegaan bij Unizo, en deze raden mij aan om dat te betalen en later terug te eisen van de leverancier die het mij heeft verkocht
Ik ben dan ook in verbinding geweest met mijn leverancier en die zegt dat hij niet verantwoordelijk is omdat er teveel jaren zijn overgegaan
Dan maar naar de politie in mechelen, deze raden mij ten sterkste af om niet te betalen en geen gevolg te geven aan de e-mails en brieven
Alle correspondentie staat trouwens ook in het duits.
Ik heb nog niets aangetekend ontvangen.
Volgens de politie kan er mij niets vervolgd worden maar wel de fabrikant. Deze maakt intussen deze kaarsen niet meer zegt hij.
Nu heb ik alle verschillende artikels gelezen en deze schrijven dat je als wederverkoper binnen de eu ingevoerde en aangeboden goederen zonder probleem en zonder toelating van de eigenaar vrij mag verkopen.
Heeft iemand ook al dit probleem gehad aub ?
Graag antwoord op info@beautycandles.be
Dank bij voorbaat

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding