Dat moet dan wel objectief zijn, dus wetenschappelijk en statistisch correct en reproduceerbaar. Wordt dus een zeer duur onderzoek. The Coca Cola Company heeft ook wel wat geld in reserve om de strijd aan te gaan.
Bwa, zover zou ik niet gaan. Als in de reclame wordt gesteld dat 8 van de 10 proevers het nieuwe merk beter vinden dan het oude, moeten er ook maar 10 personen geproefd hebben. Dat dit niet representatief is, is irrelevant. Wat wel van belang is, is dat er geen leugens worden verteld.
Ga je daarentegen algemeen beweren dat het nieuwe beter is dan het andere, zal je wel met een wetenschappelijk correcte procedure moeten werken. Maar dit is ook niet duur hoor. 1000 mensen op straat aangesproken, die representatief zijn voor de bevolking (je zal dus wel meer dan 1000 mensen moeten aanspreken, maar waarschijnlijk niet meer dan 1500), die je dan in willekeurige volgorde blinde stalen laat proeven. Op een mooie zomerdag op de Meir een halve dag werk voor 2 personen, plus de verwerking achteraf. Zal wel meevallen van prijs.