samen huis en nu uit elkaar

Nesje
Topic Starter

samen huis en nu uit elkaar

#1 , 14 nov 2006 18:39

Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd. In mei van dit jaar begonnen we met de bouw van ons huis. Nu denk ik er echter aan om uit elkaar te gaan.
We leenden 165000 euro waarvan nog niet het hele bedrag opgenomen. Er bestaat een re?le kans dat de ouders van mijn vriend mij zullen willen uitkopen. Hoe gaat dat dan in zijn werk gaan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 14 nov 2006 19:36

Hoi

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, alleen was het een koopwoning en geen woning die we zelf bouwden.

De ouders van mijn ex hebben hem toen geld geschonken waarmee hij naar de bank gestapt is. We zijn dan samen naar de notaris gegaan waar we het huis op zijn naam hebben laten overschrijven en ik ben daarna ook bij de bank nog moeten gaan tekenen. Dat was het.

Extra kosten waren de notariskosten, die in ons geval mijn ex betaald heeft aangezien ik de inboedel die ik had aangekocht aan hem heb overgelaten.

Groetjes!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”