kindergeld terug vorderen ?

margareta
Topic Starter

kindergeld terug vorderen ?

#1 , 07 feb 2007 00:35

bij de EOT is hoederecht toegewezen aan mij doch de dochter heeft 8 maanden bij vader verbleven die via de jeugdrechter voor die periode hoederecht aanvroeg maar niet verkregen heeft ....enkel allimentatie voor die periode moet ik hem betalen ..... nu is de vraag kan hij ook nog het kindergeld terug vorderen voor die periode ? en zo ja moet dat dan via vrederechter ? Ook heeft de dochter allerlei spullen uit huis mee genomen die mijn eigendom waren en die ik graag terug had .....zoals mijn fiets en huissleutels ......via welke weg kan ik dat terug vorderen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 07 feb 2007 02:08

Met wat zoekwerk merk je dat er eerder is geschreven over kindergeld. Men kan heel eenvoudig het juridischforum doorzoeken in de menubalk "zoek" te selecteren of onderstaande link

http://www.juridischforum.be/forum/search.php

zelf zou ik hem niet te slim maken, misschien leest hij mee ;-)

Wat de fiets en de huissleutes betreft: je uiterste best doen om het via de mond te vorderen en redelijkheid -en tijd- laten zegevieren (in de veronderstelling dat je de woning nog inkan zoals is beschreven in de EOT)

Als de vrees groot is dat hij zaken uit het huis zal vervreemden kan je best wat kosten doen en nieuwe sleutels kopen en de oude meegeven met het oude metaal.

RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”