hoe word het kind hiervan niet het slachtoffer

bibitje
Topic Starter

hoe word het kind hiervan niet het slachtoffer

#1 , 18 mar 2007 09:11

Ik weet niet goed hoe ik hier moet aan beginnen.

Mijn partner en ik zijn al enkele jaren samen, hij heeft een kindje uit een vorige relatie ( die reeds enkele jaren voor onze relatie was beeindigd) alles verliep vrij vlot, tot we een woning hebben aangeschaft. Zijn kindje was dolblij, een woonst met tuin en de nodige speeltoestellen Mijn partners Ex daarentegen zie in deze nieuwe situatie een grote bedrijging, en zoekt allerlij manieren om de rust te verbreken.

Op belangrijke dagen, oa feestdagen ( terwijl we volgens uitspraak op deze dagen het kind bij ons zou zijn ) beslist de ex partner zonder onze mede-ingspraak dat het kind niet komt. Zo krijgen we andere data door, die dan achteraf niet werden gerespecteerd door de ex partner. Mijn partner had dit op dat ogenblik de verandering aanvaard in de hoop dat de rust terug zou komen, helaas is het tegendeel gebleken.
De Ex partner heeft geprobeerd het kind tegen ons op te maken, maar deze opzet niet geslaagd.
Wij zijn van mening dat we altijd eerlijk en open moeten zijn met het kind, heeft deze vragen zullen we een correct antwoord geven zonder de ex partner te schaden ( wat heel belangrijk is voor het kind ). Daarentegen heeft de ex partner daar totaal geen probleem mee
Ook verteld het kind ons dat de ex partner constant vraagt of we niet stout zijn geweest, terwijl het kind zelf zegt dat we altijd leuke dingen samen doen; oa zwemmen, pretparken, knutselen, spelen, enz...
Sinds geruime tijd wil de ex partner met mij geen enkele vorm van contact, waar ik persoonlijk geen enkel prolbleem van ondervind, maar wel zie dat het kind hieronder lijd.
Als het kind pas terug is bij de ex partner, dan krijgen we elke keer een telefoon, met de nodige verwijten ( terwijl we het kind op de achtergrond horen) Ofwel zijn we weer eens te vrekking geweest, te weinig snoep of geen ijsje ofwel is het omdat het kind alleen met die vreemde op stap is geweest ( dit is dan naar mij bedoeld ), dat het kind zeker niet naar mij moet luisteren, ....
Het is momenteel zo erg dat het kind sinds geruime tijd terug in de broek plast en drukt.

Binnenkort is het communie, dit heeft al voor de nodige spanningen gezorgd.
De Ex partner heeft het kind duidelijk gemaakt dat het de communiekleren niet bij ons mag dragen, wij hebben hierop geantwoord dat dit niet erg is en we met ons drieen nieuwe communiekeren gaan kiezen voor als het feestje met onze familie word gevierd.
De Ex partner heeft ons al duidelijk gemaakt dat de dag van de communie het kind niet bij ons zal zijn ( niet tegenstaande het een vastgestelde dag is dat het kind bij ons is ). Mijn partner wil dit zo laten om de rust te bewaren voor het kind.
We hebben al een boze telefoon van de Ex partner ontvangen, dat we toch niet naar de voorbereiding komen, want anders kwam deze zelf niet ( met het kind op de achtergrond... nee, niet doen... )
Waarop mijn partner ( wij hadden al op voorhand afgeproken ) verzekerde dat enkel ik niet aanwezig zou zijn op de voorbereiding.
Nu eist de Ex partner van mijn partner dat hij een tekst ondertekend waarin we het bezoekrecht op deze dag en de volgende afzien.
Mijn partner en ik willen de rust bewaren tot na de communie omdat het een belangrijke dag is voor het kind, en zullen aanwezig zijn tijdens de viering ( ik plaats me achteraan tussen de familie ) en willen zonder veel gekibbel ook op de receptie in school aanwezig zijn.
Alleen vrees ik een beetje voor de rust en goede afloop van deze dag, aangezien het gedrag van de ex partner.

Weten jullie hoe wij het best zouden handelen zonder dat het kind hiervan het slachtoffer word

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 19 mar 2007 00:05

Volgens mij wordt het kind wel in een dergelijke strijd altijd een slachtoffer. Je kan er weinig aan doen, maar volgens mij wordt het beste resultaat bereikt als beide ouders samen naar een bemiddelaar in familiale zaken met opleiding als hulpverlener.

De vader kan gerust de eerste stap zetten door kenbaar te maken dat hij de conflicten wil minimaliseren door als ouders samen naar een bemiddelaar te stappen.

RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”