Ik zou echt wel goed nagaan of wat de school of het CLB beweert wel degelijk klopt, vaak zijn die personen juridisch niet op de hoogt of menen zij vanuit hun gezagspositie beslissingen te mogen nemen die hen eigenlijk niet toekomen. Zelf heb ik een nare ervaring met een directrice van een kinderopvang van de stad Gent die pertinent beweerde dat ik zelf niet mocht bepalen door wie ik mijn kinderen in het dagverblijf liet afhalen. Zo moest ik eerst het voorafgaandelijk akkoord van de moeder hebben. In dat geval heb ik gewoon een mail gestuurd naar het hoofd van alle kinderdagverblijven in Gent en naar de ombudsman van Gent. Die hebben de zaak terdege onderzocht en de zaak werd rechtgetrokken. Excuses heb ik wel niet gekregen maar dat verwacht je dan al lang niet meer.ik doe echt mijn uiterste best om in de scholen aanwezig te zijn , maar als kinderen in het middelbaar zitten hebben ze volgens de school en clb recht om mij de deur te wijzen . Een kind mama weigeren op school , wel mag ik afzonderlijk met clb praten en met de leerkracht . Maar die weten niks te vertellen over hoe het met de kinderen gaat , zwijgplicht of zo noemen ze dat . Het weten wanneer er oudercontacten zijn of eender wat vraagt veel tijd en moeite , zelfs de raporten krijg ik niet altijd en zeker ook niet op tijd . Op mijn knieen moet ik smeken voor de uitslagen van mijn kinderen . En als ik aan de schoolpoort sta is het heel moeilijk om mijn eigen kinderen nog te herkennen uit die groep , ze groeien als kool moet echt zoeken en vind ze niet .
Moed !