belasting betalen op alimentatie die ik(dochter)niet kreeg..

MevrouwM
Topic Starter

belasting betalen op alimentatie die ik(dochter)niet kreeg..

#1 , 01 feb 2012 18:10

Hallo
,Ik kreeg een brief van de belastingen waarop stond dat ik 359,04 euro moet terug betalen aan de belastingen.
Dit omdat ik niet heb aangegeven dat 'ik' alimentatie kreeg van mijn vader .Ik wist niet dat ik dit moest aangeven daar ik nooit geen alimentatie hebt ontvangen..
Ik wist dat mijn moeder dit ontving dus dacht ik dat ook zij deze belasting moet dragen? Het probleem is dat ik reeds vanaf jonge leeftijd zelf instond voor de aankoop van kledij en andere spullen zoals aankoop van schoenen, lenzen, bril enz... .
Mijn moeder beweerde altijd dat de alimentatie niet groot genoeg was om dit te betalen waardoor ik dat deed.
Nu is mijn vraag wat ik kan doen... om deze belasting niet te moeten betalen?
Ik probeerde dit met mijn moeder te bespreken maar zij weigerde om me te helpen.mvg, Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 01 feb 2012 19:08

Indien uw moeder het onderhoudsgeld heeft ontvangen , moet zij maar die belastingen betaalt. Onderhoudsgeld voor een kind wordt betaald aan de ouder.
Wanneer schoolgaande kinderen onderhoudsgeld ontvangen - in principe is het kind de begunstigde- vallen deze bedragen binnen de belastingvrijstelling. Maar als men andere inkomsten heeft in hetzelfde jaar zoals loon, komt dat bedrag mee in aanmerking voor belastingen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 01 feb 2012 19:19

U hebt dus een belastingsaangifte gedaan? Waarover ging die?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”