Kinderen bij mijn ex

sharky1
Topic Starter

Kinderen bij mijn ex

#1 , 16 feb 2012 19:54

5 jaar geleden ben ik gescheiden van mijn ex-man met een EOT, waarin we overeenkwamen dat de kinderen een week bij mij zijn en een week bij hem. Al gauw heb ik mij huidige partner leren kennen en konden we de kinderen bij ons een warm nest geven. Bij mij ex was dat andere koek,hij had enkele kortstondige relaties. Enkele maanden geleden heeft hij iemand leren kennen. Nu gaat hij in de week dat de kids bij hem zijn bij zij vriendin slapen en komt hij tegen de ochtend naar huis om ze naar school te brengen. Mijn kinderen zijn 15 en 16 jaar oud.Nu is mij vraag: wat kan ik daaraan doen? Ik vind dat totaal niet kunnen dat de kids helemaal alleen thuis zijn. De kinderen hebben reeds een gesprek gehad met hun vader en die heeft nu beloofd om wat minder bij zij vriendin te gaan slapen! Maar voor mij is 1nacht zelfs al te veel.
enjoy life

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 18 feb 2012 11:40

Gezien u gescheiden bent, heeft u uiteraard geen uitstaans meer met privé leven van uw ex.

U zal, mijn inziens, dus een gegronde argumentatie moeten opbouwen omtrent de nadelen die jullie kinderen hiervan ondervinden.
Juridisch kan u de rechter verzoeken de kinderen te horen, hij is echter niet verplicht om rekening te houden met wat de kinderen meedelen.

Anderzijds lieten beide ouders het co-ouderschap optekenen in een EOT.
Mijn inziens, tekende ook u daarmede een contract dat u verbindt om SAMEN de belangen van de kinderen te behartigen, in
onderling overleg.
Waarop strandde dit onderling overleg, dat u op dit forum reeds komt vissen?
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”