Medisch dossier

cocohilde
Topic Starter

Medisch dossier

#1 , 12 feb 2012 10:18

Voor de rechtbank in Kortgeding gebruikte mijn vorige advocaat met mijn toestemming( ik heb daar een document voor akkoord voor moeten tekenen) een medisch verslag om aan te tonen dat ik als moeder mijn kinderen kan opvoeden. Natuurlijk heeft de tegenpartij deze stukken kunnen inkijken. Nu wil de tegenpartij bij vereffening en verdeling bij de notaris dit
document gebruiken om aan te tonen dat toen ik de akte tekende voor verkoop woning ik bij volle bewustzijn tekende. Mijn huidige advocaat wil deze akte ongedaan maken, daar de woning veel te laag geschat is. Hij weet dat dit haast onmogelijk is. Echter tss Kortgeding en tekenen van akte voor woning zit 11 maanden tijd. De arts die me opvolgde toen ik de akte tekende en me vlak ervoor en ook vlak erna zag, schreef een lijvigdocument waarin duidelijk staat dat ik onder invloed van de geneesmiddelen gedempt was. Ik vraag me af of de advocaat van tegenpartij, zonder mijn toestemming het oude medisch verslag mag gebruiken bij vereffening en verdeling. Het 11 maanden oude verslag is zelfs niet meer relevant, wegens te oud.
Maar los daarvan wil ik weten of een document wat tot een medisch dossier behoort zo maar dr tegenpartij mag gebruikt worden. Ik heb reeds met mijn huidige raadsman overleg gehad, maar geen duidelijk antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 19 feb 2012 16:57

Wanneer u dit document eerder zelf voorlegde als bewijsstuk, dan behoort dit (volgens mij) tot het dossier, waar
er geen enkele reden bestaat waarom tegenpartij hier niet zou mogen naar verwijzen.

Het is dan weerom aan u om uw stelling overtuigend te argumenteren...
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”