Hallo,
ik ben een alleenstaande moeder met 3 kinderen, mijnen oudste zoon heeft een andere vader dan mijn kleintjes.
De vader van mijnen oudste komt hem al meer dan 5 jaar niet meer halen, hij heeft bezoekrecht 1 weekend om de 14 dagen en de helft van de vakanties.
Hij betaalt maandelijks 135 euro allimentatie, van de rechter moest hij geen extra kosten betalen omdat hij die 4000 bef (toen de uitspraak was) al meer dan genoeg vond. Ondertussen is mijne zoon 13 en zijn er veel extra kosten bijgekomen. Mijn zoon heeft ADHD, ODD en autisme, hij gaat naar een speciale school en zit daar ook op semi internaat (tussen de middag krijgen ze in de leefgroep warm eten, om 16u gaan ze ook naar de leefgroep om huiswerk te maken of gewoon met elkaar te spelen, op woensdag middag gaan ze meestal op uitstap, savonds om 17u15 is hij thuis) dit kost mij maandelijks rond de 100 euro. Doordat hij niet naar zijn vader gaat betaal ik ook alles voor hem op de dagen dat hij normaal bij zijn vader zou zijn.
Zou ik recht hebben op meer allimentatie? Of op zijn minst de helft van de schoolrekening betaald door zijn vader? Zijn vader is getrouwd en heeft 2 stiefkinderen en samen hebben ze ook 1 zoontje (voor die kinderen heeft hij wel tijd, heel kwetsend voor mijne zoon) hij zit ook al een paar jaar in schuldbemiddeling.
Ik heb het exclusief ouderlijk gezag, als zijn vader vraagt om co ouderschap zou hij dat dan krijgen? (hij zou dit enkel vragen om mij te ambeteren)
Groetjes