Binnenkort komt mijn zaak ivm regeling rond mijn zoontje voor de jeugdrechtbank, al de rest was al geregeld.
Het gaat hem daar in principe gewoon om de alimentatie en de bijzondere kosten want ouderlijk gezag is reeds bevestigd in kortgeding en over de verblijfsregeling zijn er ook geen echt grote discussies meer, maar moet wel vastgelegd worden. Nu zijn we al meer dan 9 maanden bezig met allerlei conclusies en tegenconclusies, vooral omdat de tegenpartij telkens op de laatste dag (soms zelfs nacht) met hun conclusie en dan nog met nieuwe argumenten afkwam waardoor telkens uitstel nodig was. Dit waarsch. om mij op kosten te jagen want ik heb vernomen dat mijn ex haar moeder toch alles betaald van gerechtskosten.
Nu is de conclusieperiode dus gedaan en is er algauw zitting waar ik op aanwezig moet zijn. Wat mag ik daar verwachten ? Ben je daar gewoon om nota te nemen van de beslissing van de rechter ? Komt er nog een betoog van advocaten aan te pas ? Hoelang duurt zoiets ? Zullen ik en mijn ex nog vragen gesteld worden ? Of is dit volledig willekeur ? En komt er dan zowiezo een uitspraak op het einde, of een maand erna of kunnen er nog zittingen volgen ? In principe mogen geen nieuwe argumenten meer aangebracht worden dacht ik dus hoop ik het eerste want ik zie echt uit naar het einde van deze historie.
Enig inzicht is enorm geaprecieerd.