het vonnis aan haar laars gelapt

lucgescheiden

Re: het vonnis aan haar laars gelapt

#16 , 02 apr 2012 16:06

Wanneer poster deze SMS'en aan de politie overmaakt,
dan dient het parket mevrouw hierover te laten verhoren.
Het betreft hier namelijk een strafbaar feit.

Het is vervolgens aan de politie om de verklaring van mevrouw af te nemen en na te trekken, in het kader van hun opdracht.
Aldus heeft een rechter niets af te wijzen als twijfelachtig.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#17 , 02 apr 2012 16:08

Tenzij mevrouw ontkent de SMS verzonden te hebben...

lucgescheiden

#18 , 02 apr 2012 16:17

Dat de berichten vanuit haar GSM werden verzonden; dat kan nagetrokken worden bij haar GSM-provider.
Zij kan haar stelling dus enkel hard maken door; iemand anders als gebruiker van haar toestel aan te duiden.
Wat dan mogelijk een valse beschuldiging inhoudt.

Reclame

Turaki

#19 , 02 apr 2012 16:28

Ze hoeft niemand aan te wijzen, alleen al de mogelijkheid dat iemand van haar GSM gebruik maakte is voldoende (bv GSM in niet-afgesloten kast op het werk).
Let op, ik zeg niet dat een SMS niet als bewijsmateriaal kan gebruikt worden, maar indien men ontkent deze verzonden te hebben, wordt dit al heel wat moeilijker.

lucgescheiden

#20 , 02 apr 2012 17:10

Probeer even rustig te ademen en uw mogelijkheid verder af te stappen;

U laat uw GSM achter in een niet-afgesloten kast op het werk achter (u blijft daarmede in gebreke, maar soit),
Louter toevallig stemmen uw werkuren overeen met het tijdstip van de SMS'en.
Louter toevallig wordt deze GSM door 'iemand' gevonden,
Louter toevallig kent deze 'iemand' uw situatie en uw conflict met uw ex.
Louter toevallig weet deze 'iemand' uit al uw GSM-contacten de naam te vinden van uw ex.
Louter toevallig heeft deze 'iemand' ook belang om u te flikken.
En legt deze iemand uw toestel op de oorspronkelijke plaats terug, zonder enig spoor na te laten....

Wat uw werksituatie ook moge zijn, al deze toevalligheden zullen u minstens in staat stellen om die 'iemand' te verdenken.

Ik vrees dan: dat u de ondervragingstechnieken, die bij een verhoor kunnen gebruikt worden, enigzins onderschat, en
dat u snel door de mand zal vallen bij beroepsmensen.

Turaki

#21 , 02 apr 2012 17:58

Een zwaar verhoor voor een omgangsrechtzaak? En je moet maar net iedereen tegen hebben op het werk...
Zoals ik al zei, veel hangt af van de rechter.

lucgescheiden

#22 , 02 apr 2012 18:38

Als de rechtsgang zijn weg kent zoals het hoort, dan krijgt de rechter niets voorgelegd dat hij zou kunnen verwerpen inzake SMS'en.
Dat is wat hier wordt bedoeld.

Het omgangsrecht schenden, is niet alleen een misdaad tegen de ex, maar tevens tegen de kinderen.
Maar zolang noch politie, noch parket, noch de rechterbank dit weigeren in te zien;
maken zij zich bovendien schuldig aan discriminatie van zowel de ex als de KINDEREN, en
zal dit inderdaad onbestraft blijven.

M.a.w. hoe zwaarder dergelijk verhoor; hoe lovenswaardiger de politie zijn werk doet!

leeuwke1969
Topic Starter

#23 , 02 apr 2012 22:30

1. ze werkt niet en sms werd verstuurd aan mij als aan de papa. Het moet al wel lukken dat iemand weet wie we zijn en weet waarover de zaak gaat

2. de sms werd vrijdagavond verstuurd en werd gevolgd door nog een andere sms

Mijn man zal dus klacht gaan neerleggen bij de politie. Als deze sms een strafbaar feit is dan kunnen we dit niet naast ons neerleggen. En inderdaad Luc, ze kunnen niet zwaar genoeg verhoord worden. Wij als volwassenen kunnen zo'n situatie beter plaatsen maar het zoontje van mijn man is 7 en wordt gestraft omdat de moeder de papa wil treffen.

Terug naar “Echtscheiding”