loonbeslag allimentatie

catherine1601
Topic Starter

loonbeslag allimentatie

#1 , 29 mar 2012 12:56

Mijn man moet maandelijks 273euro aan alimentatie betalen nu is er door omstandigheden een achterbank van drie maand geweest en werd er loonbeslag gelegd op het deurwaardersexploot staat 2200.93 euro vermeld ( drie maand en kosten) ondertussen werd sedert november zijn loon ingehouden plus eindejaarspremie voor een totaal bedrag van 4670 euro dit blijft maar doorgaan en de deurwaarder wil hiervoor geen handlichting opmaken volgens hem zou er nu nog 1975 euro openstaan hij wil ons wel geen afrekening op papier geven is dit correct? Kan dit zomaar ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 mar 2012 15:52

Wat staat er in het vonnis ?

catherine1601
Topic Starter

#3 , 30 mar 2012 08:49

Dit is nu net het bizarre voor de achterstallige alimentatie is er geen vonnis geweest het enige wat wij hebben is het derdenbeslag die de deurwaarder naar de werkgever stuurde zelf kregen we van de deurwaarder niks toen ik hiervoor informeerde wist hij me te zeggen dat hij wettelijk geen enkele vrrplichting heeft om ons zelf op de hoogte te houden in het derdenbeslag wordt ook enkel melding gemaakt van de 2200 euro verder niks

Reclame

lucgescheiden

#4 , 02 apr 2012 15:55

Wie gaf de deurwaarder opdracht tot dit beslag?
Mijn inziens, heeft de opdrachtgever recht op een gedetailleerde afrekening.
Handige documenten voor Personenrecht

catherine1601
Topic Starter

#5 , 03 apr 2012 12:43

Voor zover wij weten gaf zijn ex opdracht zij zal echter de laatste zijn die ons info of een afrekening wil geven zelf hebben wij zoals eerder gezegd niks op papier gekregen noch vonnis nog kennisgeving beslag

lucgescheiden

#6 , 03 apr 2012 13:05

Via de rechtbank kan u 'zijn ex' vorderen inzicht te bieden in wat zij tot heden liet beslaan.
Het lijkt me alsof de deurwaarderskosten die bij elk beslag horen, maken dat de achterstand nooit wordt weggewerkt.

De rechtbank zal ongetwijfeld de reden opvragen, waarom er achterstand werd opgebouwd.
Indien deze reden gegrond is kan u ze eveneens hanteren als argumentatie om de alimentatie omlaag te halen... of althans om dit te proberen...
Handige documenten voor Personenrecht

Moraelin

#7 , 04 apr 2012 17:25

Jammer genoeg moeten deurwaarders idd niets bewijzen, niets nagaan of controleren en niets vrijgeven...maw best betaalde job op de wereld: je moet quasi niks doen en bent er dan ook nog niet verantw. voor. Wat wel niet klopt is dat een deurwaarder pas kan overgaan tot beslag met een vonnis en nadat hij eerst uw man persoonlijk heedft op de hoogte gesteld. Als er geen vonnis is mocht die deurwaarder dat helemaal niet doen.
Moeilijkste is dat de deurwaarde pas stopt als hij handlichting krijgt en dit moet komen van de opdrachtgever, die dus de boel serieus kan verzieken. Best advocaat inschakelen die advocaat tegenpartij terugfluit en officieel zo snel mogelijk handlichting vraagt. Dit grenst aan roekeloos tergend gedrag vd tegenpartij.

Terug naar “Echtscheiding”