verblijfsregeling en co- ouderschap

inekeyje
Topic Starter

verblijfsregeling en co- ouderschap

#1 , 21 mei 2012 10:56

mijn ex partner en ik zijn al 3 jaar uit elkaar. We hadden samen 1 kind. Ik ben ondertussen opnieuw in een relatie en we hebben een kindje samen ook. We hadden een regeling uitgewerkt bij de scheiding waar ons zoontje op donderdag en vrijdag bij papa is en om de 14 dagen ook in het weekend.

we kunnen absoluut niet communiceren; Elke afspraak die we maken daar houdt hij zich niet aan. Hijmaakt voortdurend mij en mijn huidigeman zwart ten opzichte van het kind en ik krijg voortdurend verwijtende en ambetante sms' en.
hij is absoluut niet flexibel en liegt de hele tijd over vanalles.

als ons zoontje van bij de papa komt is hij heel apathish ten opzichte van mijn huidige partner de eerste 24u en zijn zijn manieren alles behalve. Hij leert er bijvoorbeeld om zoveel mogelijk te boeren, winden te laten en zijn zong uit te steken.
als ik er eenn opmerking over maak dan krijg ik een hele reeks verwijten van de papa.
hijzelf is tijdens de week nooit thuis om voor hem te zorgen en dus logeert mijn zoontje dan altijd bij meme en pepe terwijl ik er perfect zelf kan voor zorgen.

de reden van onze scheiding was zijn overvloedig drankgebruik en onrespectvolle gedragingen die erbij hoorden. Hij beweert dit niet meer te doen maar ik hoor van omstaanders dat hij wel nog heel veel alcohol gebruikt.

Ik ben het moe telkens te moeten opboksen tegen deze toestanden. Hij wil de nieuwe situatie met mijn huidige partner ook maar niet aanvaarden. Ons zoontje zegt sinds kort ook papa tegen mijn huidige man ik wijs hem er frequent op dat hij papa ludovick moet zeggen maar blijkbaar wil hij papa zeggen. Zelf zeg ik dit nooit. Moet ik hem dit verbieden omdat de papa dat niet wil.

Ik heb schrik om nieuwe afspraken te maken bij de jeugdrechter omdat ik gehoord heb dat die vaak de uitspraak doet ddat het week om week moet zijn en dat zal alles nog ergere maken dan.

Heeft iemand raad want ik ben de slapeloze nachten moe

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ernstig

#2 , 22 mei 2012 11:59

*tip : laat je zoontje bijvoorbeeld "pappie" zeggen tegen je nieuwe vriend. leunt dicht aan bij "papa" maar is toch anders. zo kan je zoontje ook duidelijk onderscheid maken. spreek tegen je zoontje over zijn "vader" ipv zijn "papa", dat maakt het gemakkelijker. wat de echte vader wilt dat speelt geen rol en daar moet je geen rekening meer mee houden, je hebt nu een nieuw leven, je mag je daar niets van aantrekken en je moet je niet laten bevelen door hem hoor, hij heeft geen enkel recht meer om jou daarmee lastig te vallen. je doet wat je wilt.
*neem foto's van de sms-jes, dien telkens klacht in bij de politie en neem de foto's mee. als er teveel zijn zal hij na enige tijd een bezoekje krijgen, dat zal hem misschien wat afschrikken
*na ieder bezoek bij de vader een ritueel inlassen, bijvoorbeeld onmiddellijk in bad. na een tijdje zal dat dan het moment worden dat je zoontje automatisch z'n knop omdraait en weer beseft dat hij 'thuis' is. bij ons werkt dat nu heel goed.
*probeer te redeneren : "ik heb mijn ex niet nodig". probeer niets meer af te spreken, want alles staat op papier. als hij zich daar niets van aantrekt, dien dan telkens klacht in. ik weet het, bij de politie zullen ze ambetant zijn, maar je moet volharden en op je tanden bijten, want dat kun je dan allemaal gebruiken als het ooit zover zou komen dat het noodzakelijk is dat je een rechtzaak opstart bij de jeugdrechtbank om de omgangsregeling voor je zoontje correct vast te leggen of te wijzigen wegens grondige redenen. dat zijn er heel weinig echter. dronkenschap kun je helaas niet aantonen. tenzij hij gekend is via proces verbaal bij de politie. als de omgangsregeling al vastligt (op papier) dan zullen ze dit zelden wijzigen.
*heel veel succes, denk niet aan hem, je hebt hem niet nodig. je zoontje zal, als hij wat ouder wordt, zelf zijn conclusies trekken, en voelen dat het thuis goed is, als jij je goed voelt tenminste, doordat je sterk bent en geniet van het leven, samen met je nieuwe levenspartner.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”