We hadden een relatie van 10 jaar op het zelfde adres ongehuwd en zonder samenlevingscontract. Kinderen zijn 4 en 6 jaar oud. Beide partners werken, papa full time, mama sinds een maand 4/5e na 6 jaar half time. Op de gemeenschappelijke rekening zorgde papa voor 2/3 en moeder 1/3 van de maandelijkse bijdrage. Kindergeld ging altijd integraal naar de mama. Kinderen staan momenteel nog op naam van de papa.
Kinderen verblijven tijdens het weekend momenteel samen met mama bij papa, papa verblijft 2 weeknachten op het adres van de mama met mama en de kinderen.
We bekijken of het haalbaar is op deze manier verder te gaan of het resulteert in een tussenstap naar een definitieve breuk.
Kinderen zullen gedomicileerd worden op het adres van de mama (praktische redenen mbt school, na-schoolse opvang, ...).
Aangezien de mama al héél wat verder staat met kennis wat mogelijke consequenties zijn vraag 'k me als papa af :
- kan ik indien het kindergeld integraal naar de mama ging/gaat worden verplicht een maandelijkse alimentatie te betalen niettegenstaande ikzelf nog meedeel in de kosten
- wordt onderhoudsgeld (dit meedelen id kosten) best vastgelegd of op een gemeenschappelijke rekening gestort kwestie van bewijsvoering
- kunnen de kinderen op het adres van de mama gedomicileerd en toch één van beide voor papa als ten laste worden gehouden
- welke zijn overige gevolgen waarmee ik eventueel moet rekening houden
Bedankt,