De positieve topic - echtscheiding -

roderidder
Topic Starter
Contacteer: Website

De positieve topic - echtscheiding -

#1 , 22 feb 2012 19:19

Wie vult of kan hier hier zijn positieve ervaring met justitie met ons delen?

RR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 feb 2012 20:10

Denk dat het hier lang stil zal blijven :lol:

eylis

#3 , 22 feb 2012 21:50

wel hier toch al eentje: na 18 maanden omgangsrechtverhinderende ouder veroordeeld. Vader is volop in het gelijk gesteld door de correctionele rechtbank. Zodra de veroordeelde ouder ook nog maar één omgangsverhinderende actie stelt wordt ze zwaarder gestraft door de correctionele.
Kind zal in speciale begeleiding met de vader therapie krijgen om de het PAS-effect te remedieren.
Tip: Maak lijsten met data en feiten,: zet er alle feiten op. En geef dit aan de advocaat. Het is makkelijker werken voor hem/haar fdit allemaal op paier te krijgen dat dat je het moet vertellen (en zij/hij opschrijven) bespreek intensief het te volgen pleidooi met de advocaat. Jij weet meer van jullie situatie dan de advocaat en op basis van jouw feiten kan de advocaat een gedegen pleidooi schrijven

Reclame

roderidder
Topic Starter
Contacteer: Website

#4 , 23 feb 2012 00:19

Effectieve handhavingswetgeving en betekenisvolle strafmaatregelen door de rechtbank zijn de enige remedie tegen het ouderverstotingssyndroom stelde Richard Gardner al in juni 1999 tijdens zijn lezing in de Grote Kerk in Breda:

“What I say about the cure of PAS, is that the legislators empower the judges to impose penalties - meaningfull and humane penalties - on PAS inducing parents, regardless of the gender of the parent. This is the only cure that I know of!”

bron: Professor Richard Gardner; 24 Juni 1999, Grote Kerk, Breda Nederland.
kinderpsychiater Garner is de eerste die PAS voor het eerst introduceerde (in wetenschappelijke litteratuur).

Wat het zwaarder straffen door de correctionele betreft na 1 "omgangverhinderde actie": Om cru te zijn... dat is cafépraat. Het OM beslist normaliter of een klacht wegens het niet afgeven van een minderjarige voor de correctionele komt m.a.w. eerst zien en dan geloven omdat ... tja omdat ze nog burgers hebben die hierover klagen. In 2010 ontving het OM 20duizend513 klachten.

Maar goed laten we positief blijven... na 18 maanden van obstructie komt er een papieren veroordeling en als het maar verder blijft duren komt er mogelijk nog een papieren veroordeling (straffen worden in deze materie zowat nooit uitgevoerd) bovenop.

RR

duma

#5 , 23 feb 2012 09:55

Ah, een topic waar ik het in kan zetten.

Vader verkreeg deze week het verblijfsco-ouderschap over zijn 2 kinderen. Dochter van 2, zoontje van 8 maanden.

Wat gaat er vooraf: Onderling proberen overeen te komen, lukte niet. Moeder weigerde vader om hem zijn zoontje te laten zien, dochter kwam om het weekend en elke week één dag (4/14 dus). Bemiddeling opgestart, vader alle kosten betaald. Moeder weigerde nog steeds. Kortgeding: moeder weigerde nog steeds, zelfs tov rechter. Moeder in ongelijk gesteld + uitbrander gekregen van rechter + de RPV die zij vroeg en de vader niét vroeg, heeft ze moeten betalen. Vader zag zijn zoon vanaf toen 1 dag in de week (was toen 2 maanden oud). Tegelijk verzoekschrift ingediend voor week-week. September zou zitting zijn. Moeder laten uitstellen door nieuwe advocaat met conclusietermijnen. Zijzelf geen laatste conclusie meer gemaakt. Midden januari was zitting. Twee weken later vonnis, eis van vader werd ingewilligd en gaat onmiddellijk in.

Allemaal te danken aan een superadvocaat en de weerspanningheid van de moeder. Ze heeft het zichzelf aangedaan. Vader was altijd bereid om de regeling geleidelijk aan aan te passen, owv leeftijd van de kinderen. Wou ze niet van weten. Resultaat: Ze heeft nu véél meer moeten 'geven' dan hetgeen de vader in het begin vroeg (half-half vanaf naar school of vanaf 3 jaar)

Moraelin

#6 , 23 feb 2012 14:17

Ben wat weerhoudend omdat alles nog niet voorbij is maar toch al 2 voorbeelden van "recht geschied":
- kortgeding dat opgestart was omdat ik mijn zoon plots 5 weken toen al niet meer mocht zien (omdat ik niet zomaar betaalde wat zij wou) gewonnen en moeder veroordeeld; gezamenlijk ouderlijk gezag bevestigd; gerechtskosten verdeeld.
- verbrekingsrecthzaak die ik heb moeten opstarten omdat ex teruggreep naar een akte van 4 jaar geleden om mij zwaar te laten betalen, gerechtsdeurwaarder op mijn dak stuurde, gekoppeld aan 3 maanden VOLLEDIG loonsbeslag, gewonnen en ex volledig in ongelijk gesteld + uitbrander van rechter (lichtzinnig, kwaadwillig, niet zoals het een persoon betaamd,...) + alle gerechts- en advokatenkosten te betalen door haar + schadevergoeding voor emotioneel kwaad naar mij toe

Nu nog jeugdrechter voor definitief vastleggen omgangsregeling (in principe geen discussie) en alimentatie...zij wil 400€ per maand voor 1 kind van 4 en ze verdiend evenveel als ik...ik wil betalen maar men moet redelijk blijven. Temeer was ze gestart met 220 euro en vraagt ze nu dus meer, pure geldklopperij dus.

kolleke

#7 , 23 feb 2012 15:53

Ook hier bilocatie voor papa.
Wel pas na 3jaar en 3 rechtzaken waaronder één in beroep en een deskundig onderzoek.

Geen allimentatie, kindergeld, fiscaal voordeel en domicilie voor mama (ook al verdient ze het dubbel van papa)
We klagen uiteraard niet maar soms is het toch bitter om te weten dat we zo een pak mislopen aangezien we anders 3 kinderen ten laste zouden hebben en nu maar twee.

eylis

#8 , 24 feb 2012 17:07

o ja nog een positief effect van mijn voorbeeldcase: na 2 jaar verschillende zaken te procederen is de PAS-plegende ouder ....blut en stopt ze vanzelf met roekeloos en tergend procederen....
- kortgeding verloren; waar PASouder verplicht werd domicilie/kinderbijslag kinderen bij de vader te laten, die het dan doorbetaalde (omdat hij steeds ter goeder trouw de financieen doorstort) PAS-ouder werd verboden nog de gezinswoning van de vader te pas en te onpas te betreden (huisvredebreuk en verduisteren van bezittingen) en eindelijk haar domicilie te wijzigen naar haar échte verblijfplaats.

- correctionele zaak verloren (alle proceskosten betalen) cfr obstructie omgangsrecht (18 maanden): rechter maant PAS-ouder aan: om mee te werken en onder professionele begeleiding de omgang kind/vader te laten herstellen. Als de moeder niet actief meewerkt en de omgang dus niet hersteld wordt, wordt moeder veroordeeld mét strafmaatregelen én strafblad als gevolg.

- binnenkort laatste vonnis jeugdrechtbank waar 50/50 omgangsregeling en domicilie/kinderbijslag kinderen bekrachtigd zal worden

Moraal van het verhaal:
Als de PAS-ouder wat verstand had gebruikt en van bij de start aanvaard dat vaderschap een recht van zowel vader als kind is en dat een 50/50 verblijfsregeling in dit geval een goede oplossing is, géén huisvredebreuk had gepleegd, géén valsheid in geschrifte tov kinderbijslag, gemeentelijke diensten etc...Als haar advocaat haar de échte slaagkansen voorgespiegeld had ipv haar wijsgemaakt dat ze deze zaken zou winnen. (julle mogen raden wie: dé advocaat van dé gruwelijkste misdadiger aller tijden in dit land : D.....X
Als ze gewoon een goede ouder was geweest bekommerd om haar kinderen: Dan was ze nu 5000 euro rijker ips armer, géén stress
en het allerbelangrijkste:
waren de kinderen en de vader mentaal niet gemangeld.
Het goede nieuws: ze stopt ermee.
en dat zal eindelijk rust brengen bij de kinderen en hun vader.

duma

#9 , 13 jun 2012 13:16

Als vervolg op het verhaal: Ondertussen is het vonnis over het financiële stuk ook binnen.

- papa moet geen alimentatie meer betalen, hoewel mama dat nog vroeg (ze werkt niet)
- fiscaal voordeel wordt gedeeld (hoewel mama zich verzette)
- grote medische kosten zijn 50/50 geworden (vroeger naar loon en ook hiertegen verzette mama zich)
- kindergeld blijft bij mama (maar dat had papa al gezegd dat dat zo mocht blijven)

Moraelin

#10 , 18 jun 2012 10:25

.Als haar advocaat haar de échte slaagkansen voorgespiegeld had ipv haar wijsgemaakt dat ze deze zaken zou winnen.
D'as idd een grote "als"...ik kom het ook tegen zoals ik al zei dat ze nu >400€/mnd eisen met terugwerkende kracht tot 2008 (!).. als die advocaat dat ten eerste al in zijn conclusie heeft gezet (ongelofelijk maar waar) en dan nog tegen de tegenpartij beweert dat dit haalbaar is, ja, dan kom je natuurlijk niet tot een oplossing. Mijn advocaat zou mij nooit toelaten zo'n dingen in een conclusie te zetten. Ooit al gehoord van een boemerang, juist...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 jun 2012 19:49

Mijn algemene opmerking(en)
Steeds goed afspreken en op papier zetten.
Zorgen dat steeds alle opties bekeken worden maar ook alle juridische stappen gezet worden.
Bij vraag om wijziging steeds voorstellen doen waar andere partij kan op inpikken, steeds redelijke voorstellen doen en steeds op papier.
Bij niet komen halen : melding maken.
Bij weigering aangifte doen. Vragen bij politie of men ter plaatse kan gaan om vaststelling, minstens telefoneren en reden vragen ( parketten eisen dat tegenwoordig terug) en daarna uitnodiging tot verhoor.
Bij niet betalen: aangifte doen.

Steeds alle mogelijkheden geven ....
Als er dan een vonnis moet aangepast worden staat men zeer sterk.

Hou er ook rekening mee dat er een strafrechtelijke kant aan de zaak is en en burgerrechtelijke dus een vonniswijziging moet men zelf vragen ... strafrechter zal dat niet doen.

Terug naar “Echtscheiding”