akkoordbesluiten

piepkuikentje
Topic Starter

akkoordbesluiten

#1 , 13 jun 2012 18:14

Er zijn akkoord besluiten gemaakt op de rechtbank en dit is ondertekend door beide advocaten en jeugdrechter.
Dit zal in een voorlopig vonnis gegoten worden.
Nu verandert mijn ex van mening en wilt hij deze akkoorden niet meer naleven.
Binnenkort is het gerechtelijk verlof( denk ik) dus geraken we niet meer op de rechtbank.
Kan hij deze akkoorden zomaar naast zich neerleggen?
Dit is toch een wettelijk papier dat nageleefd dient te worden of ben ik mis??
Wat zijn mijn opties indien hij deze niet volgt???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
piepkuikentje
Topic Starter

#2 , 15 jun 2012 19:04

niemand?

duma

#3 , 18 jun 2012 09:43

Als ze ondertekend zijn, valt er volgens mij weinig aan te doen.

Waar houdt hij zich juist niet aan? De omgangsregeling? De alimentatie? Dat is wel belangrijk om te weten.

Reclame

piepkuikentje
Topic Starter

#4 , 18 jun 2012 17:40

De omgangsregeling voor de grote vakantie en ook voor de weekends vanaf september.

duma

#5 , 18 jun 2012 18:17

En hij wil de kinderen meer of minder? Dat is ook belangrijk. Kan je iets specifieker zijn dus?

piepkuikentje
Topic Starter

#6 , 18 jun 2012 18:22

Er waren bepaalde datums afgesproken waarmee iedereen akkoord was voor de grote vakantie, nu willen ze dit wijzigen maar dat gaa&t echt ni voor mij. Ik kan ni last minute mijn verlof wijzigen. Daarom mijn vraag of hij dit éénzijdig kan beslissen voor andere datums terwijl iedereen akkoord was bij de rechter.

duma

#7 , 18 jun 2012 18:36

Neen, normaal kan hij dit eenzijdig wijzigen.
Hebt u het voorlopig vonnis al ontvangen? Of wanneer is het ontvangen van het vonnis voorzien?

Zoja, ga klacht neerleggen bij de politie als u uw kinderen niet meekrijgt op de afgesproken data. Neem het vonnis mee.
Meer kan u spijtig genoeg niet doen.

U kan hem wél duidelijk maken dat u klacht zal neerleggen indien hij weigert zich aan het vonnis te houden. Misschien dat dat hem al wel tot andere gedachten zal brengen. Bij ons heeft dat iig wel geholpen.

piepkuikentje
Topic Starter

#8 , 18 jun 2012 18:45

Vonnis zou normaal in juli moeten klaar zijn zei de rechter.
Op hoop van zegen dat hij zich eraan houdt hé...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 jun 2012 19:22

Vonnis laten betekenen.... bespreek dat ook met uw advocaat.....
Niet betekend ...wil in principe zeggen ... dat hij kan zeggen het niet te kennen....
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=19369" onclick="window.open(this.href);return false;

piepkuikentje
Topic Starter

#10 , 18 jun 2012 20:24

zal het is vragen maar wat bedoelt u met hij kan zeggen het ni te kennen
zijn advocaat heeft het toch ondertekend

moonlady

#11 , 19 jun 2012 16:21

mijn ex stuurder laatste moment dat hij de kinderen niet hoefde gans de maand augustus omdat hij bezoekRECHT had en geen bezoekPLICHT en daar kon ik niets tegen doen. andersom zou het natuurlijk anders zijn hé. als hij bezoekrecht heeft en ik ze niet had weggedaan.

duma

#12 , 20 jun 2012 13:43

Het is net daarom dat ik vroeg wat het exacte probleem is. Je kan niemand verplichten om zijn kinderen te komen halen, hoe vervelend dat ook is.
Langs de andere kant zijn er wel stappen die je kan ondernemen als hij je kind niet meegeeft op een dag dat dat wel zou moeten.

Terug naar “Echtscheiding”