Facebook geldig bewijs?

Fabi
Topic Starter

Facebook geldig bewijs?

#1 , 06 jun 2012 12:23

Hallo, is het zo dat als je iets post op facebook dit als bewijs kan worden aangenomen op de rechtbank?

Dank u voor de reactie!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lucke

#2 , 06 jun 2012 13:54

Ja dat kan,

Officiëel PV laten opstellen door een gerechtsdeurwaarder.

Veebee

#3 , 06 jun 2012 14:14

En hoe kan je de identiteit controleren van diegene die iets gepost heeft op Facebook?
Er bestaan tal van accounts van zogenaamde celebs en BV's die niet eens weten da ze een facebookpagina hebben?
En wat met gehackte accounts enz?

Reclame

Kingfisher

#4 , 07 jun 2012 11:08

Het is een vermoeden van bewijs, net zoals brieven ook door iemand anders kunnen worden geschreven.

Het zal dus aan de tegenpartij zijn om aan te tonen dat het iemand met een valse account was die de post heeft geschreven.

marleen57

#5 , 11 jun 2012 16:19

Bij de zitting verleden week heeft mijn ex man zijn advocaate een fototje van facebook laten registreren als bewijs dat ik een vriend heb , rechter vronsde een gezicht van wat moet dat voorstellen !!!!

leeuwke1969

#6 , 11 jun 2012 16:42

Ik ben door de ex van mijn man bedreigd op facebook. Ze dacht vrij spel te hebben maar dit was zonder een eerlijk iemand gerekend. Die heeft van de bewuste passage een print screen genomen en ons bezorgd. Vandaag heeft de wijkagent gezegd dat dit als bewijs kan dienen.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 jun 2012 16:48

In de praktijk wordt een print van de facebook pagina gemaakt en aan de rechtbank gegeven;

Als de andere partij niet betwist dat zij de auteur is van haar facebook pagina is dit een bewijs dat die partij die pagina geschreven heeft

Veronique1983

#8 , 22 jun 2012 11:51

Ik heb het ook gebruikt als bewijs.
Heb je daadwerkelijk een nieuwe vriend of gaat het gewoon om een vriendschappelijke relatie?
En wat zegt jou advocaat ervan?

Carlo

#9 , 22 jun 2012 11:58

printscreen een geldig bewijs?? dat pas je toch aan met eender welk grafisch programma. Hoe bewijs je dan of er niet geknoeid is met die printscreen.

Yvon

#10 , 09 jul 2012 07:19

@Carlo: je moet bewijzen dat er geknoeid is niet het omgekeerde;

en ja die dingen zijn vermoedens van bewijs

Terug naar “Echtscheiding”