Hallo Allemaal,
In februari ben ik met mijn vriend weggegaan samen met ons dochtertje van amper 1 maand.
Reden? Mijn ex bleek toen ik enkele maanden zwanger was drugs te gebruiken (eerst cocaïne daarna speed) daarbij drinkt hij veel en gebruikt hij ook slaapmedicatie (bromzapem, staurodorm, ...)
Mijn zwangerschap is een hel geweest:
- ik ben dagen/nachten alleen gelaten, zonder dat ik mocht weten waar hij zat.
- Kwam hij al eens thuis dan was hij dronken en verbaal agressief. (uitspraken zoals, ik gooi u van het balkon, of als ge niet
zwanger waart geweest had ik u al lang een bijgereten, ...)
- 's nacht uit mijn bed geschreeuwd worden omdat hij het in zijn hoofd gehaald dat de baby niet van hem was
- zelfs toen de dag dat ik was uitgeteld ben ik alleen gelaten en kwam hij pas om 01h00' s nachts stomdronken terug thuis.
Die laatste dag, nadat ik weer een hele dag alleen gelaten ben, heb ik ruzie gehad met mijn ex die toen twee keer naar mij uithaalde met zijn vuist (zonder mij te raken) en me bij de keel greep, en dit alles terwijl hij onze dochter op de arm had.
Ik ben dit ook meteen gaan melden bij de politie, heb ook klacht tegen hem ingediend wegens druggebruik en bedreigingen.
In afwachting tot een vonnis van de rechtbank (heb het onderling willen regelen maar ex werkte tegen) gaf ik mijn dochter niet mee, maar liet ik wel verstaan dat hij haar op elk moment kon zien. Zelf vroeg hij niet om haar te zien, en die enkele keer dat hij vroeg, belde hij af omdat hij zogezegd laat moest werken, heb hem toen zelfs betrapt dat hij toch thuis was! Ook feesten heeft voorrang gekregen.
Het voorlopig vonnis zegt dus dat hij haar nu 8h per week kan zien onder toezicht van zijn ouders. Dat laatste negeert hij gewoon (heb ik zelfs op sms/mail/...). En tot op heden blijft mijn ex mij terroriseren: sms'en waarin ik met de grond gelijk gemaakt word, bedreigingen, pesterijen,... (bekakte kleren terugkrijgen, en als ik hem dan vraag om ze, als het ooit nog eens moest gebeuren, ze even uit te spoelen, is het antwoord: "doe maar eens normaal)
Het voorgaande kan ik ook allemaal bewijzen aan de hand van chatberichten, smsverkeer, foto's, printscreens, ...
Maar heb nu ook de indruk dat hij niet zo nauw neemt met de verzorging van onze dochter. Zo moet hij haar op woensdag in bad steken (de flesjes die ik nu al maanden meegeef blijven even vol ook al houd hij dat hij ze gebruikt), ze is nukkig, moe en heeft lang voor het tijd is voor de voeding honger (in die mate dat ze huilt). Pamper worden snel snel aangedaan zodat ze bijna van haar billetjes vallen etc..
Er komt nu een sociaal onderzoek en daar heb ik eerlijk gezegd schrik voor. Mijn ex kan namelijk heel goed toneel spelen.