Beste,
Mijn echtgenote terroriseerd mij sinds jaren door het weigeren van elk intiem kontakt. We slapen nu in verschillende kamers. Zelfs toen we samen sliepen legde ze onze dochter tussen ons in, of sliep ze met haar voeten langs mijn hoofd. Emotioneel gaat het veel verder, ze geeft me nooit een kus bij vertrek/thuiskomst naar/van het werk, vraagt nooit hoe het met me is, toont een totale desinteresse, enz... Kortom ik ben een schim in huis. Het duurt nu al jaren en nu pas begrijp ik waarom mijn vrouw nooit met me mee wou komen als ik vroeger voor langere perioden in het buitenland was (ze zei toen altijd dat het voor de kinderen te vermoeiend was). Het werkt enorm kwetsend en demoraliserend en ik begin concentratieproblemen op het werk te krijgen en soms agressieve gevoelens tov haar te koesteren (die ik uiteraard sterk onderdruk) en dit desondanks ik een zeer rustig en niet-agressief (macho) iemand ben. We hebben twee schatten van kinderen die me momenteel hier houden maar mijn geduld raakt op. Zeker nu ik zopas een doosje voorbehoedsmiddelen vond (pil) die mijn vrouw blijkbaar sinds kort beginnen nemen is, iets wat ze absoluut NOOIT wilde. Is er een ander in het spel? Ik wil me niet nodeloos meer stress bezorgen en heb geen aanwijzing doch ik ben 12 uur per dag weg voor het werk en hoe naïef kan een mens zijn... Ik zou graag meteen mijn valies inpakken en ergens anders gaan wonen maar financiëel is dat niet eenvoudig. Wat raden jullie mij aan? En, als ik ergens anders ga wonen, moet ik dan alle fakturen thuis nog betalen (wat ik momenteel doe). In het verleden liep de stress soms zo hoog op dat ik een weekje alleen op vakantie vertrok maar dat is uiteraard geen oplossing en trouwens maar een zeer korte termijn remedie. De situatie is dusdanig uitzichtloos dat ik onlangs in een 15 maanden diepe depressie zat (ook na overlijden van moeder) en ben daar nog maar pas een beetje bovenop. Dank bij voorbaat voor alle raad. Fijne dag.