Stopzetting van medische behandeling door vader in Co.

Bezorgdemama1234
Topic Starter

Stopzetting van medische behandeling door vader in Co.

#1 , 19 jul 2012 03:26

Hallo,
Ik zit met een vraag ivm de medische behandeling van mijn zoon. Wij hebben een coouderschapregeling sinds 6 j.

Een 6 maanden geleden is op vraag van mijn ex een behandeling gestart bij een kinderpsychiater. Hieruit blijkt dat onze zoon adhd heeft. De arts is familie van mijn ex, nl de tante. Ook was er ouderschapsbegeleiding voorgesteld door de arts en loopt er ook een schoolbegeleiding. De behandeling voor ons kind loopt super en er blijkt geen vuiltje aan de lucht.

Na 6 maanden verneem ik dat de ouderschapsbegeleiding langs geen kanten loopt met mijn ex en voornamelijk niet met zijn nieuwe partner. De nieuwe partner van mijn ex ziet de ouderschapsbegeleiding als een klankbord om mij, de mama constant zwart te maken. De begeleidende arts noemt haar uitspraken zelfs crimineel en heeft haar hierop aangesproken dat de lastercampagne tov mij moet ophouden, dat zij uiteindelijk de oorzaak is van het stroef verlopen van het coouderschap. Hierdoor is er zware ruzie begonnen tussen de vriendin van mijn ex en de arts van mijn zoon.

Het gevolg van dit persoonlijk conflict is dat mijn ex heeft beslist om de behandeling van mijn zoon bij haar stop te zetten. Hij mag en wil niet meer naar die arts gaan van zijn nieuwe partner.
Door een persoonlijke kwestie komt de behandeling van mijn zoon in gevaar.

Wat kan ik juridisch als mama, die hier helemaal niet akkoord mee gaat in doen. Ik betreur het enorm dat mijn zoon hiervan de dupe is, hij is 7j en heeft ondertussen met de arts een vertrouwensband opgebouwd.

Kan iemand mij hier advies over geven?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 20 jul 2012 10:51

“Art.374.§ 1. Wanneer de ouders niet samenleven, blijven zij het ouderlijk gezag gezamenlijk uitoefenen...Art.373...Bij gebreke van instemming kan één van beide ouders de zaak bij de jeugdrechtbank aanhangig maken. De rechtbank kan één van de ouders toestemming verlenen alleen op te treden voor één of meer bepaalde handelingen.”(Burgerlijk Wetboek).

‘Door een persoonlijke kwestie komt de behandeling van mijn zoon in gevaar.’

U kan de jeugdrechtbank dus vragen aan u toestemming te verlenen alleen op te treden voor die bepaalde handeling.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”