Ik ga scheiden en ik kan mijn rechten niet zo goed:

Farah
Topic Starter

Ik ga scheiden en ik kan mijn rechten niet zo goed:

#1 , 18 aug 2012 20:13

Hallo,
Mijn man wilt van mij sheiden, tijdens onze huwelijk heeft hij een schenking gedaan en zijn huis staat op onze beiden naam.
In de ruil ,werk in zijn BVBA , als zelfstandige en verdien ik netto iets van 1000euro per maand. (2500 euro bruto)
Mijn vraag is, kan hij mij zo maar zonder alimentatie of uitbetaling van de helft van het huis , buiten zetten?
Hij vraagt mij ook , zo snel het huis verlaten, maar het is ook mijn huis, niet waar?
Kan ik in het huis blijven tot de echtscheiding uitgesproken is , gezien mijn beperkte netto inkomsten?
Moet hij mij in een keer betalen of kan hij deze op de lange baan schuiven?
Hoeveel alimentatie kan ik van hem eisen?
Bedankt,
Farah

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 18 aug 2012 20:30

U man kan en mag u niet op straat zetten, daarvoor dient hij een verzoek bij de vrederechter te doen.
Als hij wil scheiden en uit onverdeeldheid wenst te treden dan zal hij dit eveneens via gerechtsprocedures dienen te verkrijgen.

Gezien scheiden heden een procedure zonder schuld inhoudt, kan u dezelfde eisen stellen als hij.
Zo mag u een alimentatie eisen zo groot als u zelf verkiest, of deze zal worden toegekend is een totaal andere vraag.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”