bezoekregeling en verblijfstatus

reinhonest
Topic Starter

bezoekregeling en verblijfstatus

#1 , 22 aug 2012 15:33

Goedendag,Ik heb samengewoond met mijn braziliaanse vriendin van juli 2009 to mei 2012 in belgie samen met onze 2 kinderen die de nederlandse nationaliteit hebben net als ik zelf.Zij heeft een einde aan de relatie gemaakt aangezien zij een nieuwe relatie is aangegaan en toen heb ik ons registreerd samenwonen beeindigt bij de gemeente.Ik woon weer in nederland, zij is nog in belgie maar onder gezinshereniging naar belgie gekomen en zij heeft ook een F kaart gekregen.Nu wil zij dat ik een bezoekregeling officieel via de vredesrechter ga maken,zo niet dan krijg ik de kinderen niet te zien,nu heb ik ook het vermoeden dat zij deze bezoekregeling nodig heeft om een seculiere verblijfsstatus te verkrijgen.Is deze informatie juist ten aanzien van de verblijfsstatus voor haar en kan ik zonder de bezoekregeling mijn kinderen niet zien?Alvast bedankt voor u interesse,Rein Bosshardt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 aug 2012 15:58

Vrederechter ???? gezien niet gehuwd (geweest) zal het zo wie zo via de gewone rechtbank zijn.
Vrederechter is enkel voor de voorlopige maatregelen bij gehuwden.
Het feit dat u de wettelijke vader bent wil ook zeggen dat u wettelijk co-ouderschap hebt qua nemen van beslissingen.
Ik vermoed dat de kinderen bij de moeder zijn in België dan gaat het over het omgangsrecht.
In principe is dat ook co-omgangsrecht dus beide ouders hebben evenveel recht op de 'het bij zich hebben' van de kinderen.
U hebt zo wie zo het recht niet alleen om uw kinderen te zien maar ook om de kinderen bij u te hebben.
Het achterhouden van haar kant van de kinderen is op zich al een strafbaar feit .
Wordt er door u alimentatie onderhoudsgeld betaald?
Is er bij notaris een authentieke akte of bij het gerecht een vonnis of arrest over kinderen en of alimentatie en of omgangsregeling.
Als kinderen in België wonen is Belgisch gerecht bevoegd ( algemene regeling rechtbank eerste aanleg: burgerlijke rechtbank met eventueel hoogdringende regelingen door voorzitter, of in een aantal gevallen de jeugdrechtbank (regelingen rond alimentatie en omgangsregeling)

Ik heb een vermoeden dat zij idd met een wettelijke regeling kan bewijzen dat ZIJ ALLEEN voor de kinderen zorgt.
Welke nationaliteit hebben de kinderen?
Belgisch, Braziliaans of Nederlands?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”