Roerende goederen, van wie?

jinan
Topic Starter

Roerende goederen, van wie?

#1 , 31 aug 2012 10:05

Voor mij al lang vijgen na Pasen, maar misschien heeft iemand anders er wat aan.

Toen wij destijds uit elkaar gingen (huwelijkscontract scheiding van goederen), kreeg ik totaal niks mee van meubels.
Zijn argument : "IK heb daar voor gewerkt, IK heb dat allemaal betaald"
Mij leek het eerder dat je naar vermogen dingen koopt voor het huishouden en die dan ook verdeelt.
Maar ja, ik was al lang blij dat ik eindelijk een nieuw leven kon beginnen en liet alles dus maar zo.
(moet er dan ook bij zeggen dat het zeven (!) jaar geduurd heeft voor onze scheiding wettelijk was omdat hij bleef moeilijk doen)

Ik heb wel vaker het vermoeden dat ik mij flink heb laten intimideren, maar had hij gelijk wat de goederen betreft?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2012 10:39

Bij een huwelijkscontract met scheiding van goederen geldt dat er in principe geen gemeenschappelijk vermogen. En inkomen van elke echtgenoot is zijn eigen goed. Wat hij ermee koopt is ook van hem/haar, niet van de niet bestaande gemeenschap.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”