#1 , 17 sep 2012 14:12
De papa van mijn zoontje (6jaar) en ik zijn ondertussen ongeveer 4 jaar gescheiden. De regeling die in onze EOT staat wat onze zoon, xander, betreft is om de twee weken 1 weekend naar zijn papa (dit van 10u zaterdag tot 18u zondag). Voor de vakantie wou hij maar 1 week in de grote vakantie. Dit was allemaal goed en wel, tot hij opnieuw papa werd dit jaar. Hij vroeg voor alle vakanties op te splitsen. Aangezien Xander al zo weinig de kans krijgt ben ik hiermee ingestemd (enkel mondeling). Xander is ondertussen al 1x 1 week en 2 x 2weken bij zijn papa geweest. Sinds vorig weekend wil Xander niet meer naar zijn papa. Hij begint gewoon hysterisch te doen en wil er echt niet blijven. Het was zelf zo erg dat mijn Ex zondag aan mij vroeg om hem vroeger mee te nemen naar huis. Ik ben hier niet op ingegaan om de reden dat we toch een kind van 6 niet gaan laten beslissen? ok hij doet ambetant, maar als we dat één keer gaan toelaten... Toen hij xander de zondag 's avonds terug naar huis bracht kreeg ik te horen. "we hebben een verschrikkelijk weekend achter de rug met xander en de baby voelt ook die stres. je ziet maar hoe hij binnen twee weken is, anders moet hij niet komen." Ik heb hem gezegd, zal xander jou laten bellen vrijdag, dan kan je het hem zelf vragen. Nu hebben ze (mijn ex en zijn nieuwe vriendin) blijkbaar al aan xander verteld dat hij mag kiezen of hij komt of niet! Na één weeekend moeilijk doen! Xander natuurlijk ongelooflijk goed gezind, "en ik moet niet meer naar papa, en nu kan ik altijd in mijn eigen bedje slapen...." Kan ik wettelijk Xander bij mij houden?? Hoe moet ik dit aanpakken? ook naar de toekomst toe. Ik wil xander niet tegen zijn zin naar daar laten gaan, maar is hij maar 6 jaar. Het is tenslotte zijn papa, maar wil mijn kind hier wel in helpen. Hij kan daar zelf toch nog niet in beslissen?