Onderhoudsbijdrage kind

JOKU
Topic Starter

Onderhoudsbijdrage kind

#1 , 23 sep 2012 22:32

Persoon A heeft een ziekteuitkering van 1150€ (ten tijde van het huwelijk)
Persoon B heeft een nettoloon van 2650€
Persoon C (kind 10jaar) kreeg ten tijde van het huwelijk 103€ kindergeld dat thans verhoogd is naar 162€ en naar persoon A gaat

Persoon C (kind 10jaar) verblijft grotendeels bij persoon A, persoon B heeft het 1ste, 3de en eventueel 5de weekend omgangsrecht en ook de helft van de schoolvakanties.

Nu is mijn vraag, hoeveel zou de onderhoudsbijdrage zijn inclusief biezondere kosten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
defoo

#2 , 24 sep 2012 09:07

Probeer de getallen eens in te voeren in de methode Renard : http://calc.oletr.net/renard.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ....

Bent u blijvend invalide ? Of kunt u nu gewoon weer aan het werk ?
Is er ooit enig vonnis uitgesproken ?

JOKU
Topic Starter

#3 , 24 sep 2012 16:01

Probeer de getallen eens in te voeren in de methode Renard : http://calc.oletr.net/renard.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ....

Bent u blijvend invalide ? Of kunt u nu gewoon weer aan het werk ?
Is er ooit enig vonnis uitgesproken ?
Persoon A heeft CVS en Fybromyalgie en is wss blijvend invalide al ben ik dar niet zeker van
Er is/zijn tijdelijke maatregelen waarvan een vonnis opgemaakt is maar persoon B denkt dat het bedrag dat hij nu moet betalen te hoog ligt, het is nu nl 225€/ maand incl biezondere kosten.

Als hij dat uitrekent per jaar is dat (225*12) + (162*12) = 2700 + 1944 = 4644€ dat persoon A trekt zonder zelf 1 € te moeten bijleggen voor het kind. Hij beziet het als volgt dat als hij 225€ moet betalen dat zij dat ook in principe doet dus is het 2700 + 2700 +1944= 7344€
Wat toch veel is voor een kind van 10j

Groetjes

Reclame

defoo

#4 , 24 sep 2012 16:23

De som van 225 euro lijkt me niet overdreven, persoon B kan dit fiscaal voor 80% inbrengen. Dat betekent dat hij zowat 100 euro terugtrekt van de belasting per 225 euro.

Als het om tijdelijke maatregelen gaat, zal persoon B wellicht een vonnis willen dat definitief is. Daarin zal hij wellicht zijn kind ook vaker willen zien en zal een herberekening worden gemaakt van het onderhoudsgeld, wellicht op objectievere basis dan voor het voorlopige vonnis (voor de vrederechter ?).

Er is inderdaad een sterk loonverschil.

Voor zover ik weet is Fybromyalgie geen erkende ziekte. De rechter zou best eens kunnen interpreteren dat A toch wel zou kunnen gaan werken. Ik denk dat A er best zo veel mogelijk werk van maak om haar invaliditeit op papier te hebben staan.

Terug naar “Echtscheiding”