verkoop woning

vrouwtjetralala
Topic Starter

verkoop woning

#1 , 27 sep 2012 09:50

Hallo,

In 2007 kochten mijn partner en ik samen een huis. Het voorschot (10.000 EUR) heb ik betaald via een bankcheque. Er bleken veel verdoken kosten aan dit huis te zijn waardoor we in 2008 dit huis verkochten. De verkoop leverde echter niet voldoende op om het bijhorende hypothecaire krediet af te sluiten (te kort van 20.000 EUR). Hierdoor was ik genoodzaakt om een persoonlijke lening aan te gaan (partner kon wegens omstandigheden geen lening aangaan) om alzo het hypothecaire krediet te kunnen afsluiten.

Enige maanden geleden is de relatie afgesprongen en had ik graag een deel gerecupereerd.

1. Kan ik een deel van het betaalde voorschot (10.000 EUR) terugvorderen? Indien dit zo is, spreekt men dan van 10.000 EUR of 5.000 EUR?
2. Kan ik een deel van het tekort bij verkoop van de woning terugvorderen? Indien dit zo is, is dit dan de helft van het te kort, nl. 10.000 EUR?
3. Indien ik 1. of 2. kan terugvorderen, welke stappen dien ik te ondernemen en hoe kan ik dit alles bewijzen?

Nog ter info, we zijn nooit getrouwd geweest, nooit erkend geweest als wettelijk samenwonende

Alvast bedankt voor een antwoord.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding