Mails in besluiten

piepkuikentje
Topic Starter

Mails in besluiten

#1 , 29 sep 2012 12:56

Beste,

Ik heb zeer veel mails van mijn ex die aantonen dat hij me bedreigd, dat hij me pest, dat hij absoluut niet in het belang van de kinderen denkt enz...
Nu wil ik de grofste echt wel aan jeugdrechter of tijdens het sociaal onderzoek laten lezen..
Moet ik deze gewoon afprinten en bij mijn besluiten steken of moet da via een deurwaarder?

MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
piepkuikentje
Topic Starter

#2 , 29 sep 2012 13:06

Had ook nog een tweede vraag...
In de besluiten van mijn ex staan zeer veel leugens naar mij toe..;
Ik kan deze allemaal tegenspreken door bewijzen...dat ze niet waar zijn!! Maar moet mijn ex eigenlijk zelf niet bewijzen dat ze waar zijn.. Artikel 870 Gerechtelijk Wetboek: Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.
Geldt dit artikel ook voor de jeugdrechtbank?
Want anders vind ik het wel makkelijk; iedereen kan dan 1000 leugens opschrijven en dan maar aan de andere partij zeggen van bewijs maar dat het niet waar is...

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 sep 2012 15:50

Stukken (de e-mails) die u in de procedure wil gebruiken moet u tijdig (ten laatste met uw besluiten) aan de tegenpartij overmaken. U moet ze in principe minstens 15 dagen voor de zitting ter griffie neerleggen.
Uw stukken niet aan de besluiten hechten maar in een afzonderlijke map ter griffie neerleggen.

Over de bewijslast en art. 870 Gerechtelijk Wetboek valt veel te vertellen. De eisende partij moet in eerste instantie de feiten vermelden waarop zij haar vordering steunt. Zij heeft een aanvoeringsplicht. Wanneer de tegenpartij deze feiten niet betwist mag de rechter aanvaarden dat deze feiten bewezen zijn, zonder dat de partij die deze feiten aanvoert ze ook effectief moet bewijzen (Cass., 10 mei 2001, rolnummer C.99.0355.F, http://jure.juridat.just.fgov.be" onclick="window.open(this.href);return false;).

In de mate dat u kan bewijzen dat wat de tegenpartij vertelt niet juist is doet u er best aan deze bewijzen ook te gebruiken.

Reclame

piepkuikentje
Topic Starter

#4 , 29 sep 2012 17:26

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Maar die mails, moet ik deze laten bevestigen door een deurwaarder?
Ik bedoel, dat ik kan bewijzen dat ze zeker van mijn ex zijn...Of hij kan nog zeggen dat ze niet van hem zijn.
Snappen jullie?
Het zijn mails allemaal via een hotmail-account.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 sep 2012 17:35

In de praktijk worden voor de rechtbanken dagelijks e-mails gebruikt. Zolang de tegenpartij niet betwist dat deze van hem/haar afkomstig zijn moet dit ook niet verder bewezen worden.

Hoe een gerechtsdeurwaarder dit zou kunnen bewijzen / vaststellen is mij trouwens een raadsel.

piepkuikentje
Topic Starter

#6 , 29 sep 2012 17:40

Ja, ok...
Ik dacht omdat je via een deurwaarder ook smsjes kon laten vaststellen dat dat met mails ook kon??
En wat als hij al die mails betwist? Wat kan ik dan doen? Daarom dat ik hem voor wil zijn en wil aantonen dat ze wel degelijk van hem zijn.

Terug naar “Echtscheiding”