Lang verhaal maar zal toch proberen kort te houden
Sinds maart procedure echtscheiding gestart op basis "duurzame ontwrichting". Huis en kinderen naar mij toegewezen (voorlopig). Naast de hypotheek dat ik afbetaal was er een terug te vorderen schuld bij de bank van over de 20 000€ (overbrugginskrediet, na verkoop van onze eerste woning). Het zit zo, de bank heeft een vergissing gemaakt en na een jaar laten zij weten dat wij dit zo vlug mogelijk moeten terugbetalen. Met mijn deel heb ik het meeste gerenoveerd in ons huidige woonst, ex heeft zijn deel naar buitenland gestuurd. Ik heb al het mogelijke gedaan om de schuld terug te betalen maar hij bleef weigeren ook omdat hij zag dat de realtie niet meer goed ging. Ex heeft twee woningen en grond in buitenland, buitenlandse rekeningen waar zeker 30 000€ op staat. Hiervan heb ik geen enkele bewijs. Ik ben jaren naief geweest. Om zijn toekomst veilig te stellen. Ik had dit te laat door! Terwijl ik schoon de facturen en al betaalde, stuurde hij zijn geld naar buiteland. Nu is de zaak voorgekomen bij de rechtbank, mijnheer is gewoon niet afgekomen en zijn advokaat stelt voor om de woning zo vlug mogelijk te verkopen om die schuld af te betalen. Ik viel bijna achterover! Ook heeft die gezegd dat wij zo vlug mogelijk tot boedelomschrijving moeten overgaan omdat ik alles aan het verkopen ben zogezegd! Enkele weken geleden heb ik een micro in de auto ingeladen om die naar winkel te brengen omdat die hersteld moest worden en onder garantie stond. Mijn ex heeft dit op afstand gezien. Ik had hier geen erg op, nu beweerd hij dat ik de inboedel verkoop! Terwijl hij toen wij samen waren en hij lucht kreeg van de scheiding alles wat waardevol was weggepakt heeft tijdens dat ik op het werk was. Toen ik hiervan de politie verwittigde hebben zij mij gezegd "diefstal tijdens het huwelijk bestaat niet" en dat was het. Ik heb verder niks kunnen doen! Het is zo oneerlijk! Toen ik zei tegen zijn advokaat dat hij ook geen cent van onderhoudsgeld heeft betaald sinds maart tot op heden, heeft die droog gezegd dat dit allemaal van de verkoop van de woning zal afgehouden worden. Dit tart gewoon mijn verbeelding! Zodat de bank niet over gaat tot de verkoop heb ik een document getekend daar in de rechtbank dat ik het bedrag binnen de twee maand moest betalen anders gingen zij procedure beginnen. Mijn advocaat heeft gezegd da tdit het enigste is dat ik kan doen om de bank nog een tijdje aan het lijntje te houden tot ik een oplossing vind; Ik zou bij famillie enz.. kunnen lenen maar het lukt mij nooit om zo'n som bijeen te krijgen op zo korte tijd.Zijn toekomst is verzegeld door al zijn eigendommen in buitenland en het enigste wat ik hier heb samen met mijn kinderen, een huisje en die wilt hij afpakken!
Mijn vraag is nu:
1)Boedelbeschrijving: mijn ex heeft nooit geld op zijn rekeningen staan, van zodra hij een groot som had, haalde hij dit systematisch ervan af. In tegenstelling ben ik dom geweest om dit erop te laten! Wilt dit zeggen dat die schoft de helft toch zal krijgen? Iemand had me verteld dat deurwaarder terug gaat tot de dag van verzoekschrift ingediend voor echtscheiding, verder niet, klopt dit? Het zit zo; ik heb net de dag voor de verzoekschrift geld van mijn rekening weggenomen, zou dit nadelig zijn, of moet ik het geld toch nog ophoesten.
2)Kan ik het proces vertragen van de verkoop van mijn woning en boedelbeschrijving? Ik heb bij andere mensen gemerkt dat dit jaren duurt en zijn advocaat wilt er blijkbaar een patat op geven en zo vlug mogelijk. Ik heb er schrik van! Gewoon het feit alles te verliezen. Hij heeft al is tegen mijn kinderen gezegd, julie moeten niet denken dat jullie in dit huis gaan blijven, ik ga alles verkopen zelfs de zetels waarop jullie zitten! Het is zo een schurk!
3) Dat met eigendommen en buitenlandse rekenigen, ik heb geen enkele bewijzen. Wat kan ik het beste doen?
Alvast bedankt voor jullie raad!