Ik heb een vraagje over de mogelijkheid tot verlagen onderhoudsgeld.
Mijn partner heeft uit een vorige relatie 4 kinderen. In de notariele akte staat dat hij een per kind een vast bedrag dient te betalen + de helft van alle kosten betreffende school ed. als ook de helft van sport en hobby's mits overleg en voorlegging van rekeningen.
Met de kosten van school en schoolaktiviteiten geen probleem. De mama kiest er echter voor om ze alle 4 een dure sport te laten doen zonder dit met mijn partner te overleggen. Elke maand eist ze wel de helft van de gemaakte kosten. Ik ga ervan uit dat dit niet zomaar kan aangezien er geen overleg gepleegd word. Weet iemand hoe dit juist zit?
Ook gaan ze naar de jeugdbeweging omdat de mama dit zo beslist heeft , wederom zonder overleg. De mama verwacht wel dat mijn partner de helft van het lidgeld betaalt alsook de helft van de kampen. Kan dit zomaar?
Mijn partner heeft maar een heel gewoon inkomen, de mama werkt halftijds. Als ik alles optel kom ik zomaar even aan sport en jeugdbeweging alleen aan meer dan 2500euro per jaar. Kan de mama zomaar verwachten dat mijn partner mee opdraait voor al die kosten zonder dat hem ooit iets gevraagd is?
Verder werd het vaste maandbedrag vastgelegd toen mijn partner zijn loon nog berekend werd met 4 kinderen ten laste en ging hij ervan uit dat dit wel zou lukken. (niet zo slim natuurlijk maar op die moment was hij emotioneel een wrak door de scheiding en heeft hij hier niet verder bij stilgestaan) Natuurlijk is zijn loon zonder iemand ten laste een pak lager en word het heel moeilijk voor hem om dit te blijven betalen. Kan hij een aanvraag doen tot vermindering van het te betalen onderhoudsgeld? Of word er geen rekening gehouden met de hoogte van zijn loon?
alvast bedankt voor de reacties!
groetjes
Mie