vonnis herzienbaar omwille van medische redenen?

elsjepelsje
Topic Starter

vonnis herzienbaar omwille van medische redenen?

#1 , 29 okt 2012 13:14

Effe kort de situatie schetsen. Vonnis uitvoerbaar verklaard maar ik vind in dat vonnis niets terug van brengen en halen van mijn zoontje. Papa van mijn zoontje woont in Maastricht. Kwam om de 2 weken hem hier halen en terug brengen in Gentbrugge. Papa heeft 3 weken geleden een beroerte gehad,is gehuwd en heeft een vrouw die ook met auto kan rijden én ze hebben een auto. Nu stappen ze naar advocaat om op te eisen dat ik vanaf nu volledig in sta voor het vervoer van en naar Maastricht,om de 2 weken. Met als argument dat het gevaarlijk is voor de papa om zo lang in de auto te zitten. En dat zijn vrouw,als zij mijn zoontje komt halen,mijn ex niet kan alleen laten...Ik heb geen auto en ben met de trein heen en terug (met wachttijden in) 7 uren onderweg. Doe dit 2x (brengen de vrijdag en halen de zondag) dan kom ik aan 14 uren op 1 weekend...Kunnen ze dit opeisen,dat ik volledig in sta voor het vervoer? Dit zou me trouwens 60 euro per maand kosten!(7.60 euro per rit). Ze hebben ondertussen mijn zoon al opgemaakt tegen mij én hem gezegd dat ik de enige ben die ervoor kan zorgen dat hij zijn papa kan blijven zien....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 29 okt 2012 15:27

Is het de vader die na de ectscheiiding naar Maastricht is verhuist?
Is het daarom dat hij bereid was om de twee weken 2X over en weer te rijden?
Is het daarom dat er niets in het vonnis terug te vinden is inzake brengen en halen?

Is de vader bereid om u een hogere alimentatie te betalen wanneer u akkoord gaat? ( bv. reiskosten + tijdverlet)
Handige documenten voor Personenrecht

elsjepelsje
Topic Starter

#3 , 29 okt 2012 16:55

de vader is inderdaad nà de scheiding verhuist naar Maastricht en heeft al altijd over en weer gereden...
dat laatste weet ik dus niet?

hij heeft nog geen euro aan alimentatie betaald. DAVO is hiermee bezig en ik krijg voorschotten van hen...

Reclame

lucgescheiden

#4 , 29 okt 2012 17:17

Wanneer de vader reeds achterstallige alimentatie heeft openstaan, verwacht ik niet dat hij het zal wagen om
hier voor de rechtbank zijn eisen te komen stellen.
Aldus vrees ik dat het hier eerder gaat om een vorm van afdreiging.

In het andere geval kan u steeds een voorstel neerleggen om één en ander financieel ook mogelijk te maken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 okt 2012 19:04

Niet vergeten bij politie de nodige aangiften te doen wegens het niet betalen van de alimentatie.
Het PV dat opgesteld wordt gaat naar het parket en wordt zo gebruikt in het verdere dossier bij de rechtbank.
Tevens zal/kan hij veroordeelt worden voor familieverlating wegens niet betalen.

lucgescheiden

#6 , 31 okt 2012 14:11

Dit enkel op voorwaarde dat poster zelf de aangiften toevoegd aan het dossier voor de rechtbank.
Zelfs al verzoekt poster de procureur expliciet tot samenvoeging van alle PV's;
dit gebeurt niet! .... en komen aldus niet eens ter sprake zo u zelf geen actie onderneemt
Althans dat is mijn ervaring te Antwerpen.

Terug naar “Echtscheiding”