ik had een huis dat reeds was afbetaald met mijn eerste man. om een lang verhaal kort te maken. hij sloeg mij en de kinderen, dronk heel heel veel en bedroog me meermaals met een vriendin.... en met de meisjes van plezier. na 23 jaar huwelijk verliet ik hem. Ik leerde iemand anders kennen en toen onze woning verkocht werd wegens vereffening-verdeling stelde mijn partner voor om samen met hem de woning waar ik al half eigenaar van was (zonder schulden) samen met hem terug te kopen. in dec. 2006 kocht ik woning terug volledig op mijn naam. 14/2/2007 trouwde ik met huwelijkscontract dat ik een half huis zou inbrengen in de huwgemeenschap. huis werd verkocht voor 225.000€ we leende 110.000€ aankoop huis en nog eens een lening voor verbouwingswerken van 30.000€. Wanneer ik tot de vaststelling kwam dat tweede man mijn dochter (zijn stiefdochter) herhaaldelijk en vanaf haar 15de verjaardag meermaals verkracht heeft; heb ik hem onmiddellijk door politie laten buitenzetten. is hier ondertussen ook voor veroordeeld; doch rechtbank is in zo'n zaken heel heel laks en zal daders van zedenfeiten zelden effectieve gevangenisstraf geven. hij heeft 3 jaar gevangenisstraf gekregen met 5 jaar uitstel en probatie-voorwaarden. cursus volgen dader van sexueel geweld; wekelijks op gesprek met psycholoog CAW......
hij loog in de rechtbank eerste aanleg i.v.m. de echtscheiding dat ik drie inwonende kinderen heb waarvan twee beroepsactief. Doch mijn drie kinderen gaan in Leuven naar school. Rechter besliste dus dat ik de hypothecaire lening van 905€ per maand alleen verder mag afbetalen; terwijl we deze lening aangegaan hebben beide voor 50%. Mijn vraag is nu hetvolgd. ik betaal de lening alleen af sinds febr. 2010. de datum dat in acht genomen wordt voor vereffening-verdeling is 1/2/2010. dus vanaf die datum betaald ex bij vereffening-verdeling de helft aan mij terug van de lening en betaal ik hem 1/4 huishuur voor de termijn dat mijn adres op die woning stond omdat ik sinds 10/7/2012 verhuisd ben. Ik had huis alleen gekocht voor huwelijjk waarvan helft door mij betaald was. heb helft van huis ingebracht bij huwelijk waarvoor een hypothecaire lening aangegaan is beiden voor 50%. ben zelf de lening aan het afbetalen sinds febr. 2010. ex vraagt nu de helft van de meerwaarde van de woning. is slechts 1/4 eigenaar. stel dat de woning verkocht wordt voor 240.000€ en dat er nog een openstaande lening is bij de bank van 120.000€. ik ben 3/4 eigenaar; ex 1/4. met in het achterhoofd dat mijn helft reeds afbetaald was voor het huwelijk. welk bedrag krijg ik van de notaris en welk bedrag krijgt mijn ex??????
graag uw raad aub
heel erg bedankt!!!!!!!!