kosten kind en schuldbemiddeling

beachske
Topic Starter

kosten kind en schuldbemiddeling

#1 , 05 nov 2012 16:46

ik ben een alleenstaande moeder met 2 kinderen die bij mij wonen van 11&13 j
mijn ex is na we uit elkaar gingen in schuldbemiddeling gegaan ,het allimentatie wordt dan ook betaald via de schuldbemiddeling ,
in het vonnis staat ook dat de schoolkosten en andere kosten voor de kinderen binnen de 2 weken moeten terug betaald worden ,
daar wringt het schoentje ,ik stuur iedere keer de facturen naar de schuldbemiddeling ,maar deze willen ze niet betalen
dit bedrag wordt alsmaar groter ,en ieder keer ik een mail schrijf ,krijg ik antwoord er geen provicie genoeg op de rekening staat van mijn ex ,kan dit zomaar ?
ook willen ze de jaarlijkse indexering niet aanpassen !
kan dit zomaar ,omdat mijn ex in schuldbemiddeling is ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 09 nov 2012 17:01

Alimentatie wordt toegekend op basis van o.a. de verhouding tussen de inkomsten van beide ouders.
Gezien uw ex in schuldbemiddeling is, geeft dit aan dat zijn uitgaven groter zijn - of waren - dan zijn inkomsten.
Wellicht vormt dit tevens de reden waarom deze alimentatie-regeling nog niet werd herzien.... (!)

Normaliter zitten alle levensnoodzakelijke kosten vervat in de alimentatie, alle overige kosten wegen
uiteraard niet op tegen het feit dat: jullie kinderen recht hebben op een familiaal leven ook met hun vader, en hij met hen.

Wellicht zal u het even belangrijk -gaan- vinden dat de vader dit familiaal leven kan opnemen in menselijke omstandigheden.
Het is dan ook vanzelfsprekend dat de vader hiertoe in een stabiele positie dient te verkeren.

Mijn inziens:
Kan de schuldbemiddelaar slechts vaststellen en proberen te helpen, en is hij/zij wettelijk verplicht voorrang te geven aan de uitgaven voor alimentatie.
Waar ik vermoed dat jullie zaak terug naar de rechtbank zal verzeilen nadat uw ex uit schuldbemiddeling kan,
zal u worden gevraagd, wat u inmiddels ondernam om aan voldoende inkomen te raken....
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 21 nov 2012 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Handige documenten voor Personenrecht

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 nov 2012 19:04

vooral tekst van j.demoor eens lezen.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 51&t=41147" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”