formaliteiten te vervullen bij verlaten woonst?

x123x
Topic Starter

formaliteiten te vervullen bij verlaten woonst?

#1 , 29 okt 2012 22:06

Als ik de woonst verlaat, moet ik dan vooraf een bepaalde formaliteit vervullen? Wij zijn feitelijk samenwonend, niet wettelijk.

Onderling zijn we min of meer overeengekomen dat het co-ouderschap wordt maar natuurlijk moeten er nog vele andere dingen geregeld worden.

Ik vroeg me af of er altijd iets moet geregistreerd worden bij de vrederechter, rechter eerste aanleg of...

En moet dit dan voor ik het huis verlaat of nadien?

Eigenlijk wil ik me later graag proberen in te kopen en ik hoop maar dat het niet in mijn nadeel zal spelen dat ik de woonst tijdelijk verlaten heb. De sfeer was gewoon zo ongezond geworden voor de kinderen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 okt 2012 22:13

http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... amenwonen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... eeindigen/" onclick="window.open(this.href);return false;
naar voor in de link vind u nog meer info.

U hebt bij een verhuis in de gemeente 8 dagen voor adreswijziging.
Voor wijziging buiten de gemeente 15 dagen.
Kan nooit kwaad ook uw kwartieragent dadelijk te verwittigen (ook uw gsm nr geven) gebeurd dikwijls dat er plots bepaalde documenten van een partij dienen bezorgd te worden via deurwaarder die dan even plots vaststelt dat u geen adres hebt... met alle gevolgen van dien.

lucgescheiden

#3 , 12 nov 2012 11:21

"Eigenlijk wil ik me later graag proberen in te kopen en ik hoop maar dat het niet in mijn nadeel zal spelen dat ik de woonst tijdelijk verlaten heb."

Ik vermoed dat één en ander zal afgewogen worden in de totale context van het verhaal.
Normaliter dient u minstens een toestemminig van uw partner te bezitten, of men kan u aanklagen voor gezinsverlating.
Mogelijke argumentatie kan u zoeken in het blijven bijdragen in de gezinslasten...?

"De sfeer was gewoon zo ongezond geworden voor de kinderen."

Voor de ongezonde sfeer zorgde u samen, dus dit vormt geen argumentatie, tenzij er zaken zijn gebeurd waardoor u gedwongen zou zijn om
van u gezin weg te trekken. Dewelke u dan wel zal moeten aantonen...
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”