Ik zal proberen kort en objectief de geschiedenis te schetsen:
1.5 jaar geleden gescheiden na 18 jaar relatie met 2 kinderen (nu 8 en 11).
Voor de relatie man cocaïnegebruik.
Tijdens relatie man verschillende malen vreemd gegaan, alcoholmisbruik, verbale agressiviteit en stress, van de laatste 2 de kids natuurlijk getuige...
Ik ben voor verschillende redenen bij hem weg gegaan, maar vooral om de kinderen toch 1 week op de 2 een minder stresserend leven te kunnen bieden...
Na scheiding stalking en agressiviteit in verschillende vormen...verbaal, lichamelijk, materieel
Dit verminderde toen hij nieuw vriendin kreeg: ex van een ex-werknemer (in gevang voor inbraak en drugsgebruik)
Kindjes komen deze vrijdag bij mij: dochter huilend: papa en vriendin hadden ruzie, vriendin stond op trap en papa had geduwd...
Ik heb ze beiden bij me geroepen en gezegd dat iedereen wel eens ruzie maakt, maar wat papa doet: verkeerd is!
Dochters antwoord: maar hij duwde wel niet zo hard?!?!?
ze hoorde hen ook 's nachts ruzie maken en dan had ze buikpijn...De kinderen hadden hetzelfde gedrag als tijdens het stalken: dochter buikpijn en bang, zoon opstandig en wilde niet alleen op zijn kamer slapen.
De EOT is er tijdens het stalken gekomen, deze wordt nu aangevochten, ik stond op dat moment op modus overleven, was niet in staat om er mentaal bij te zijn...
Kan ik de kinderen hiervan behoeden???? Ik wil ze niet bij de vader weghouden (deels uit angst) Maar ik kan ze dit toch niet laten meemaken voor de 2de keer?!?! Ik voel me zo machteloos...
Welke stappen kan ik ondernemen? Dit is de druppel! Ik moet opkomen voor mijn kinderen, alhoewel ze het me niet in dank zullen afnemen...