Vraag ivm kosten kind

realswift
Topic Starter

Vraag ivm kosten kind

#1 , 30 jan 2013 19:58

Hallo iedereen,

Vraagje ivm kosten van een kind na een echtscheiding.
De bemiddeling is gebeurd via een Notaris ter info.
Zal de situatie uitleggen:
Ik ben gescheiden van mijn man 7 maand geleden en mijn kind staat bij mij geregistreerd.
Nu gaat mijn kind binnenkort op Skivakantie (Sneeuwklassen met school) en moet er wat kledij aangeschaft worden hiervoor.
In de akte staat er dat de verdeling van grote kosten 60% voor mijn ex-man is en 40% voor mij.
Ook staat er in die akte en ik citeer: Alle schoolkosten, inschrijvingsgeld en schoolboeken, schoolreizen en vakantiekampen zowel in binnen- Als buitenland en schoolmateriaal in onderling overleg aangeschaft.
Ik heb op een sms staat dat hij zegt dat het in orde was om het materiaal aan te schaffen.
Wat kan ik hier nu mee doen?
Heb ik een punt en wat doe ik er verder mee?
Alvast bedankt om mij te helpen!

Groetjes.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 30 jan 2013 21:03

Stuur hem het vriendelijk verzoek om 60% van deze facturen aan u door te storten.
Dat is toch waarvoor jullie deze akte lieten opstellen, niet?
Handige documenten voor Personenrecht

realswift
Topic Starter

#3 , 30 jan 2013 21:13

Klopt maar hij zegt dat dit inbegrepen zit in de maandelijkse som die hij mij betaald.
Dus van die som zou ik totaal alles moeten betalen volgens hem.
Wat zit er in de Term levensonderhoud eigenlijk want kledij enzo betaal ik ook al reeds volledig zelf.

Reclame

lucgescheiden

#4 , 30 jan 2013 21:46

Van zodra dit niet in detail werd opgenomen in jullie akte, dan
zal een rechtbank deze term zelf interpreteren, alsook afwegen ten opzichte van:
- de grootte van die maandelijkse som
- het zinvolle van de aankopen

Mocht u rechter zijn dan zou u allicht evenmin accepteren dat voor een onvolgroeid kind een nieuw skipak wordt aangekocht,
voor een éénmalige skivakantie, om vervolgens te komen rampetampe bij een vader die elke maand zijn zakken binnenste buiten dient
te draaien om aan een akte te voldoen.

Ik zeg daarbij niet dat dit bij jullie het geval is, ik toon maar aan hoe het door een advocaat zal worden uitgelegd aan de rechtbank,
u dient daarbij af te wegen of het dat allemaal wel waard is, immers wanneer u nu ongelijk krijgt, dan zal dit vonnis de volgende maal,
wanneer het mogelijk om grotere bedragen zal gaan, tegen u werken.
Alla: ze is er weer, ze ving een eerste maal bot en nu probeert ze het andermaal....

Wellicht begrijpt u de mogelijke gevolgen (en gevaren) beter, op de wijze zoals ik ze hierboven voorstelde.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”