Beste,
Binnen een maand is de scheiding definitief,en begint de verdeling (lees miserie).
Nu heeft mijn man in de beginjaren van ons huwelijk(20 jaar geleden) een handelspand gekocht,dit met een cheque die hij aangetekend gekregen had,op zijn naam,dit was geld van zijn vader,en het was vooral om zijn broer waar er al jaren ruzie mee was,buiten spel te zetten,ik dacht omdat het op die manier geen schenking was.Ik weet dat er daarvoor info bij een notaris ingewonnen is.
Nu is mijn vraag,omdat hij mij al een jaar zo goed "onderhoud",lees ik en de kinderen krijgen niets,hij doet grote sier,hoe moet hij dan bewijzen dat dit effectief enkel zijn eigendom is.De koopakte staat wel alleen op zijn naam,ik dacht dat ik ook meegetekend heb,maar ben dit niet echt zeker,en waarschijnlijk zal de cheque wel op naam van zijn vader gestaan hebben.
Nu lees ik dat er speciale brieven moesten opgesteld worden,waar er expliciet opstaat dat het om een handgift gaat,en dat is er volgens mij niet.
Ik betaal wel al jaren mee voor de grondbelastingen.
Wij hebben een gewoon huwelijkscontract,en volgens hem,heb ik ook geen recht op dingen waarvan de aankoopfactuur enkel op zijn naam staat,maar dit blijkt ook niet zo te zijn.
Ik rij met een heel eenvoudig autootje,hij met een jeep full option,daar zou volgens de advocaat een verrekening moeten gebeuren,omdat het prijsverschil te groot is,zal wel zo'n 10.000 verschil zijn.
Ik weet wel dat de advocaten dit zullen uitzoeken,maar wilde mij gewoon een beetje informeren.
Vriendelijke groeten