mee op vakantie of niet ? 16 en 18 jaar

lucgescheiden

Re: mee op vakantie of niet ? 16 en 18 jaar

#16 , 04 feb 2013 17:54

U meent dat deze reis "het beste" is voor de kinderen.
Dit wordt hoegenaamd door niemand tegengesproken voor wat betreft uw meerderjarige dochter.
Wat betreft de minderjarige dochter:
- dient u zich juridisch aan het vonnis te houden, of voor een gewijzigd vonnis te gaan,
- tenzij u met de andere co-ouder kan overéénkomen.

Vanuit uw co-ouderschap lijkt mij; deze laatste optie alvast de beste voor jullie minderjarige kind.
Gezien alle begrip dat u reeds jaren meent op te brengen voor de vader; zou dit geen probleem mogen vormen.
U verhaalt echter dat vader wel bezwaren heeft... qua bemiddeling zou u dus beter rechtstreeks contact kunnen opnemen met de vader.
Hem bijvoorbeeld kunnen aangeven deze reis 'samen' aan te bieden aan de kinderen.
Zodat jullie kinderen niet de indruk krijgen dat ze worden misdeeld door hun vader.
Wellicht neemt dit het nodige kwaadbloed weg bij vader...
En uiteindelijk was het wellicht mede zijn verdienste dat u deze belofte jaren geleden KON doen.

Indien dit voor u onoverkomelijk blijkt te zijn, kan u, over twee jaar, éénzelfde reis organiseren voor jullie jongste,
waarmede u uw belofte nakomt en waartegen u geen weerstand meer hoeft te verwachten.
Zoniet rest u de optie om naar de rechtbank te stappen, en het vonnis te laten herzien, u krijgt dan
wellicht een nog meer verbitterde vader tegen...

De verantwoordelijkheid inzake meenemen van jullie jongste dochter, ligt, mijn inziens, bij u
en niet bij jullie oudste dochter. Een rechter zou dit wel eens kunnen afstraffen als het opzetten van de kinderen
tegen hun vader, terwijl er voldoende andere opties openstaan(?) al was het maar vanuit het oogpunt van uw co-ouderschap.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#17 , 05 feb 2013 13:30

Lucgescheiden: wil je hiermee nu aangeven dat een ouder (moeder of vader) die na jarenlang sparen een reis wil aanbieden aan de gezamenlijke kinderen, net moet doen alsof die reis "samen" werd betaald voor het geval de andere ouder op zijn teen getrapt is (zeg maar jaloers).

Heeft U niet gelezen dat de moeder ongeveer alles aan de vader heeft gelaten en weldegelijk zèlf instaat voor die reis?

Waarom ineens niet de kinderen wijsmaken dat papa de héle reis heeft betaald, die goedheilig man!

Marijkealleen
Topic Starter

#18 , 05 feb 2013 17:32

Ja, Mariette, dat vond ik inderdaad ook een brug te ver hoor. Ik financier dit inderdaad volledig zelf, ik ben er al een hele tijd voor aan het sparen en naast de afbetaling van een serieuze lening was ik eigenlijk fier dat me dit desondanks toch gelukt is. Opzetten tegen hun papa heb ik nooit gedaan, zo zit ik helemaal niet in mekaar, integendeel. En ik heb niet gezegd dat deze reis 'het beste is voor de kinderen'. Ik heb gezegd dat deze reis een kado is voor de 18de verjaardag van de oudste dochter, en dat de zus van 16 graag mee gaat, niet meer, maar ook niet minder. Het hoeft niet moeilijker gemaakt te worden dan het blijkbaar al is. Het 'beste' voor de kinderen is dat hun papa ook eens naar zijn kinderen luistert en zich eens afvraagt wat er in hun hoofd omgaat.
Het enige waarover de kinderen zich misdeeld voelen is net dàt feit.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”