ben sinds kort geconfronteerd met mogelijke scheiding.
even wat verdere uitleg:
wij zijn dus homokoppel getrouwd in België in augustus 2009 waar we toen woonden.we zijn in België getrouwd met volledige scheiding van goederen.
in juli 2011 zijn we standvastig verhuisd naar Frankrijk daar mijn partner daar een huis gekocht heeft.
hij heeft dit huis gekocht samen met zijn moeder daar ik op dat moment geen geld in de aankoop kon geven. dus in de koopakte staat enkel hij en zijn moeder.
Dit huis was in de tijd van aankoop een ruïne en ik heb daar heeeeel veeeeel werken uitgevoerd zodat het nu meer dan comforttabel wonen is.het is bijna 2 jaar dat we hier wonen en ik heb hier in totaal 8 maanden buitenhuis gaan werken als loontrekkende waarvan al mijn verdiende centen in de renovatie van het huis gegaan zijn en ook het geld dat we nog op onze spaarboek staan hadden.
ik heb hier ontelbare uren in gewerkt + al mijn centen van de tijd dat ik ging gaan werken hier in Frankrijk (ongeveer 15.000euro)
nu werd ik plots geconfronteerd met een scheiding van mijn partner en die beweerd dat ik nergens recht op heb daar er niks op mijn naam staat buiten enkele facturen van het aankopen van materialen.
ik wil dus niet meer werken in het huis van iemand anders wat ik redelijk normaal vind....
waar heb ik recht op bij een scheiding ?
alvast bedankt voor lezen en antwoorden van deze post.