ik wil mijn kind laten testen op autisme ma men ex ni????

mayaensven
Topic Starter

ik wil mijn kind laten testen op autisme ma men ex ni????

#1 , 10 feb 2013 11:49

ik heb een dochter van 4 jaar, en ze heeft afwijkend normaal gedrag, bij mij zit er in de familie autisme en heb na wat surfen op het internet en ten rade te zijn gegaan bij een psychiater het vermoeden dat mijn dochter een autismespectrum stoornis heeft. Ik heb dit ook aan mijn ex verteld, en gevraagd of we alsjeblieft onze dochter kunnen laten testen, gewoon om als ik verkeerd zit het effectief uit te kunnen sluiten en als het wel zo is, op tijd een gepaste behandeling/ opvolging/opvoedings methode te kunnen garanderen. Mijn ex vind dat ik uit men nek lul en weigert dus onze dochter te laten testen, maar wij hebben gezagsco-ouderschap, dus ik geen ja zonder haar, maar zei geen nee zonder mij. Hoe los ik het op dat ik mijn dochter getest zie worden, heb ik echt haar toestemming nodig in zulk een geval, of moet ik dit via een gerechtsprocedure vragen, ik wil liefst zonder al te veel advocaat kosten dit mogelijk maken.

Help me alsjeblieft

een bezorgde papa

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 10 feb 2013 12:19

Moet men toestemming van de andere partner krijgen om uw kind te laten TESTEN???

Ik zou gewoon met het kind naar de dokter gaan tijdens mijn week. Is alles in orde dan hoeft er niks te gebeuren, is de test positief en moet er actie worden genomen dan kan U haar de feiten aantonen en dan samen beslissen over de te volgen weg.

Het kan toch niet dat U niet naar een arts mag zonder toestemming?
Uiteraard betaal je zelf de kosten van die test, dan is er helemaal geen discussie mogelijk.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 feb 2013 16:11

Gezien dit in het belang van je dochter is kan dat toch geen probleem zijn.
U bent duidelijk ongerust. Ofwel laat u de dochter controleren zonder zijn toestemming ofwel zeg je dat bij weigering u de zaak voor de rechtbank zal brengen.

Reclame

Oude Belg

#4 , 10 feb 2013 16:51

Moet men toestemming van de andere partner krijgen om uw kind te laten TESTEN???

Ik zou gewoon met het kind naar de dokter gaan tijdens mijn week. Is alles in orde dan hoeft er niks te gebeuren, is de test positief en moet er actie worden genomen dan kan U haar de feiten aantonen en dan samen beslissen over de te volgen weg.

Het kan toch niet dat U niet naar een arts mag zonder toestemming?
Uiteraard betaal je zelf de kosten van die test, dan is er helemaal geen discussie mogelijk.
Het is geen testje bij de dokter. Het gaat om een uitgebreid gedragsonderzoek onderzoek door een erkend multidisciplinair team. Vaak moeten er ook getuigen worden gehoord. Het is een gedragsdiagnose, geen klinische.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Echtscheiding”