Hallo iedereen,
Ben ik verplicht om mijn gsm telkens op te nemen telkens als mijn ex mij bijna dagelijks belt
om de kinderen te horen, of ben ik verplicht om haar terug te bellen als ze me een sms stuurt met de vraag
of het verzoek om de kinderen te horen ? Dat is praktisch dagelijks dat ze belt. Vroeger
geen probleem, want dan deed ik dat steeds. Maar m'n twee mannekes van 2 en 5 jaar
willen niet graag spreken aan de telefoon. Of ik of mijn ex belt, dat maakt weinig uit voor hen.
Vaak willen ze niet aan de telefoon (gsm) komen en is het bellen een maat voor niets.
Mijn ex forceert dan vaak door me te vragen om de telefoon tegen hun oor te houden,
terwijl ze dat niet willen, en dan probeert ze me achteraf een schuldgevoel in de schoenen te schuiven
voor het feit dat ze ze niet aan de telefoon heeft gehad. Zo voel ik dat althans vaak aan.
Gisteren was het voor een ander geval ook een maat te ver voor mezelf. Ze was histerisch en belde wel
17 keren naar mezelf, en zelfs m'n ouder omdat ik niet oppakte.
Ik wil haar niet meer horen, en heb genoeg van haar komedie. Een wekelijkse beurtopvang volstaat,
en ik wil haar verhaaltjes en cinema niet meer horen aan de telefoon, maar rustig relax met de kinderen
zijn. Wat zijn mijn rechten en plichten omtrent dit feit ?
Vriendelijke Groeten,
Jan