kinderen moeten voorschotten alimentatie terug betalen

rvankerkhoven
Topic Starter

kinderen moeten voorschotten alimentatie terug betalen

#1 , 07 mar 2013 23:18

Hoi
Een +- 25 jaar geleden is mijn moeder gescheiden.
Mijnvader heeft maar 1 jaar alimentatie betaald en is toen spoorloos verdwenen.
Mijn moeder is toen naar ocmw en davo gegaan en zo toch een deel alimentatie gekregen na lang wachten voor mijn 2 broers.
In 2011 heb ik een telefoon gehad van buitenlandse zaken dat mijn vader in ziekenhuis lag in Spanje en dat zij gezondheid niet goed was.
Een paar manden later was hij gestorven. En hebben we afstand genomen van erfenis en dergelijke. Dit omdat hij daar altijd als landloper heeft geleefd.

Nu vandaag krijg ik van dienst financien een brief geadresseerd aan de erfgenamen van .... . Dat alle voorschotten moeten worden terugbetaald die ocmw en davo heeft uitgekeerd voor mijn 2 broers.

Wat moet ik hier mee?

Morgen ga ik al zeker eens luisteren bij ocmw en davo hoe dit kan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mar 2013 23:23

En de afstand is die gebeurd op de rechtbank eerste aanleg ( van de laatste woonplaats in België)?

rvankerkhoven
Topic Starter

#3 , 07 mar 2013 23:33

Ik heb een brief moeten schrijven met vermelding dat we afstand namen. Maar voor de rest heb ik niks info gekregen daar rond.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 mar 2013 23:34

Brief? aan wie??
afstand van erfenis gebeurd via de rechtbank.

rvankerkhoven
Topic Starter

#5 , 07 mar 2013 23:36

aan wie weet ik nie direct. Maar ben nie naar rechtbank geweest/moeten gaan.

Terug naar “Echtscheiding”